پیش بینی رییس اتحادیه از بهای سکه

اتحادیه طلا و جواهر، احمد وفادار رییس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: تحریم های جدید در بخش طلا هیچ تاثیری بر روی قیمت سکه و طلا نخواهد داشت.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از اتحادیه طلا احمد وفادار با بیان این مطلب اظهار داشت، دولت امریکا قرار است از تیرماه تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کند اما باید گفت هم اکنون واردات طلا به طور رسمی نیز تحریم است و هیچ گونه طلای خام به صورت شمش یا طلای آب شده به طور رسمی به کشور وارد نمی شود. وی ادامه داد: هیچ گونه واردات طلا از سوی سرمایه گذاران و بانک ها به کشور انجام نمی شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه حجم طلای تولیدی 10درصد نیاز بازار را تامین می کند، آیا اعمال محدودیت های بیشتر سبب افزایش قیمت طلا از تیرماه نخواهد شد، گفت: خیر؛این مساله درست است اما باید گفت که طلا به طور غیر رسمی از مرزهای کردستان وارد کشور می شود.

وفادار تاکید کرد: طلاهایی که از کردستان وارد می شود ، واردات غیر رسمی است و طلای آب شده را به صورت قطعات 18 عیار وارد کشور کرده و از آنجا به سایر شهرها و استان ها منتقل می کنند بنابراین این تحریم ها تاثیری بر روی افزایش احتمالی قیمت طلا نخواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  35