مقررات ‏زدایی از نرخ‏ های بیمه‌نامه‏‌های غیرعمر کلید خورد

با تغییر مقرارت بیمه در ژاپن

با تغییر مقرارت بیمه در ژاپن، بیمه گران غیرعمر در این کشور با چالشهای جدیدی رو در رو هستند.

به گزارش ریسک نیوز،از صنعت بیمهو  به نقل از بیزینس اینشورنس،  با مقررات ‏زدایی از نرخ‏ های بیمه‌نامه‏‌های غیرعمر که از چندی پیش انجام شد، صنعت‌بیمه‏ این کشور در دور جدیدی از رقابت‏‌ها گام گذاشت.

طبق توافق ‏نامه ژاپن- ایالات‏ متحده که در سال 1996 به امضا رسید، ژاپن‏ سیستم نرخ‏ های حق بیمه‏ های منسوخ شده را برای رشته‏های غیرعمر که توسط سازمان‏های نرخ‏ گذاری بیمه اموال و حوادث و همچنین نرخ‏ گذاری بیمه اتومبیل محاسبه شده‏ اند را از دور خارج کرده است.

نرخ‏ گذاری ‏های انجام شده بر اساس‏ دستور مقام های ارشد، به عنوان بخشی از لایحه بازسازی نظام مالی که تصویب پارلمان را نیز به همراه داشته در ماه گذشته ملغی شده است.

بازار بیمه ژاپن دومین بازار بیمه ای دنیا بعد از ایالات متحده آمریکا است. این بازار بیش از 20 درصد از کل حجم حق بیمه جهان را به خود اختصاص داده است و این رقم در سال 1987 میلادی به 24 میلیارد دلار در هر دو بخش فعالیت بیمه ای عمر و غیرعمر رسید؛ اما قسمت اعظم حق بیمه متعلق به بیمه های عمر است که در کل جهان 3.7 درصد آن به ژاپن اختصاص دارد و این کشور را در رتبه نخست جای داده است؛ در حالی که در بخش بیمه های غیرعمر یا بیمه های اموال، ژاپن با دارا بودن 12 درصد از کل حق بیمه جهانی در جایگاه دوم پس از آمریکا که 46 درصد حق بیمه جهانی را دارد، جای گرفته است. طبق گزارش های منتشر شده در این بازار ژاپن به عنوان دومین بازار با نخستین بازار جهانی که ایالات متحده است، فاصله زیادی دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×    =  14