کاربرد نرم­ افزار پاپ­کورن در صنایع بانک و بیمه

گسترش روزافزون فن­ آوری­های هر روز باعث ایجاد ایده­ های خلاقانه می­ شود. وقتی در میان این نرم­ افزارها جستجو می­ کنید به نرم­ افزارهائی می­ رسید که در بسیاری از صنایع دیگر نیز قابل استفاده است.

به گزارش ریسک نیوز، نمونۀ این نرم­ افزارها نرم­ افزار "پاپ­کورن" است. این نرم­ افزار با استفاده از جی.پی.اس. گوشی تمام سینماهای پیرامون گوشی را با ذکر فیلم، سانس­ ها، فاصله و مسیر به اطلاع صاحب گوشی می ­رساند. با نگاهی به این نرم ­افزار می­ توان کاربردی بسیار جالب در صنعت بیمه و بانک پیدا کرد. فرض کنید و فقط فرض کنید بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران این نرم­ افزار را برای کارگزاران صنعت بیمه به انجام برساند. در این صورت صاحب گوشی می­ تواند تمام کارگزاری­های پیرامون خود را با فاصلۀ مورد نظر و همچنین پوشش­ های بیمۀ قابل ارائه به بیمه­ گذاران معرفی کند. هر شرکت بیمه می­ تواند شعب و نمایندگی­ های خود را روی نرم­ افزار اختصاصی خود به انضمام پوشش­ های قابل ارائه معرفی کند. بانک مرکزی و بانک­ های کشور نیز می­ توانند هر کدام نرم­ افزارهای اختصاصی خود را طراحی کنند.
ایراد وارده به این طرح جابجائی احتمالی نمایندگان و کارگزاران بیمه است و حسن طرح افزایش امکان نظارت مردمی است. در صورت طراحی و عرضۀ چنین نرم ­افزاری مردم هر چه بیشتر با محصولات بیمه­ ای آشنا می­ شوند و انتظار می ­رود ضریب نفوذ بیمه در بین مردم افزایش یابد.
شرکت­ های بیمه می ­توانند در نرم ­افزار عرضه شده امکان وصول حق بیمه را نیز پیش ­بینی کنند. بیمۀ مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز می­ تواند امکان ثبت شکایات و گزارشهای مردمی را نیز در نرم ­افزار خود فراهم کند.
استفادۀ روز افزون از گوشی­ های هوشمند و فراگیر شدن این نوع گوشی­ ها بین مردم می­ تواند سود زیادی عاید صنعت بانکداری و صنعت بیمه بنماید. طراحی و ایجاد نرم­افزارهای تخصصی شرکت­ های بیمه می­ تواند ارتباط بین کارگزاران، نمایندگان و بازاریابان بیمه و شرکت­ های بیمه را تسهیل کند. عکس­برداری در محل موضوع بیمه و ارسال آن از طریق نرم ­افزار استاندارد تحت اندروید بر اساس پروتوکل­ های تأیید شده از دیگر کاربردهای نرم ­افزارهای تحت اندروید است. تنظیم پرسشنامۀ صدور بیمه، واریز اقساط، ارسال مدارک و دیگر امکانات تحت پروتوکل­ های خاصی قابل پیش­ بینی هستند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

56  −    =  54