بورس در سراشیبی باقی ماند

بورس اوراق بهادار تهران آخرین هفته مرداد ماه را نیز با ریزش متغیرهای خود به پایان برد و به ماندن در حالت انتظار تاکید کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران که چند هفته‌ای وارد مدار نزول شده و نوسانات اندکی را تجربه می‌کند، هفته پایانی مرداد را در حالی به پایان رساند که روند نزولی بورس ادامه پیدا کرد و تقاضا برای فروش بیشتر شد.

 

این شرایط در حالی از اواخر تیر ماه آغاز شده است که کمبود نقدینگی، رکود تورمی اقتصاد، مشکلات متعدد بنگاه‌های اقتصادی و در نتیجه گزارش عملکرد ضعیف شرکتهای بورسی و در کنار آن افت قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی باعث بروز این وضعیت در بازار سرمایه و نتیجه رقم خوردن روزهای سخت در بازار سرمایه شده است؛ در این میان عده‌ای از کارشناسان معتقدند که با اجرایی شدن توافق هسته ای و مشخص شدن آثار لغو تحریم‌ها بورس تهران روند صعودی خود را از نیمه دوم سال آغاز می‌کند و سهامدارانی که در این مدت در بازار باقی مانده‌اند می‌توانند از روند صعودی بورس بهره‌مند شوند.

 

این عوامل سبب شد تا شاخص بورس تهران در هفته گذشته افت 485 واحدی را تجربه کرده و به مرز 64 هزار واحد نزدیک‌تر شود. این افت موجب عقبگرد بازدهی بورس تهران به 4.3 درصد از ابتدای سال تاکنون شد.

 

این در حالی است که در هفته گذشته به دلیل افزایش تعداد روزهای معاملاتی به نسبت هفته ماقبل ارزش و حجم معاملات به ترتیب 51 و 49 درصد رشد کرد و در مجموع 2 هزار و 412 میلیون سهم به ارزش 5 هزار و 199 میلیارد ریال داد وستد شد.همچنین در این هفته دفعات معاملات با رشد 7.4 درصدی روبه رو شد و تعداد خریداران نیز با رشد 3.8 درصدی به 41 هزار و 801 نفر رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

78  −  69  =