افزایش سرمایه ۲۶۰درصدی بیمه پاسارگاد تصویب شد

درمجمع فوق العاده

مجمع فوق العاده بیمه پاسارگاد تشکیل شد و سهامداران به افزایش سرمایه ۲۶۰درصدی این شرکت رای موافق دادند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از  اخبار پولی مالی، مجمع بیمه پاسارگاد با حضور  مجید قاسمی، رییس هیات مدیره به عنوان رییس مجمع، معصوم ضمیری در جایگاه مدیر عامل، کباری و علی تفرشی به عنوان ناظرین مجمع، نعیمیان به عنوان منشی و نمایندگان سازمان بورس و بیمه مرکزی ج.ا.ا برگزار شد.

افزایش سرمایه 260درصدی این شرکت بیمه ای مصوبه اصلی این مجمع بود که براساس این مصوبه قرار است در دو مرحله صورت گیرد. براین اساس در مرحله اول سرمایه کنونی با افزایش 80 درصدی به میزان 907 هزار میلیارد ریال می رسد که  این افزایش سرمایه از محل  مطالبات حال شده، اندوخته سرمایه ای, آورده نقدی سهامداران  و اندوخته افزایش سرمایه تامین خواهد شد و در مرحله دوم این شرکت سرمایه را 180 درصد افزایش خواهد داد که در مرحله دوم نیز این افزایش سرمایه از محل مطالبات  و آورده نقدی بوده و سرمایه بیمه پاسارگاد به 4,082,400 میلیون ریال خواهد رسید.

لازم به اشاره است به موجب بند "الف" مصوبه شماره 47905 ت/181070 ه- مورخ 1391.9.18 هیات وزیران, حداقل سرمایه پایه برای تاسیس موسسه بیمه مستقل  مبلغ 1.000 میلیارد ریال و سرمایه برای صدور پروانه فعالیت بیمه‌ای در کلیه رشته های بیمه 1.50میلیارد ریال, جمعا به مبلغ 2.500میلیارد ریال تعیین شده است.

 به موجب بند "ب" همین مصوبه موسسات بیمه ای که قبلا تاسیس شده اند موظفند ظرف 4 سال حداقل سرمایه خود را با مقررات این تصویب نامه منطبق نمایند مشروط بر اینکه میزان این افزایش سرمایه در هر سال حاقل 15 درصد و بر اساس برنامه زمانبندی مورد تایید شورای عالی بیمه باشد.

خاطرنشان می سازد این شرکت در بازار عادی فرابورس با سرمایه یک هزار و 134 میلیارد ریال فعالیت می کند، این شرکت در نظر دارد مبلغ 557 ریال سود برای هر سهم در سال مالی 94 شناسایی کند و تا پایان خرداد ماه سال جاری، توانسته مبلغ 111 ریال سود برای هر سهم بسازد که در مقایسه با مدت مشابه قبل رشد یک درصدی را نشان می دهد.

 بیمه پاسارگاد در سه ماهه اول سال مبلغ یک هزار و 654 میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده که نسبت به مدت مشابه قبل حاکی از افزایش 19 درصدی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

48  −    =  39