ادغام بورس و فرابورس به صلاح نیست

در کشورهای دیگر بحث ادغام کردن در میان نیست بلکه واژه ی به عهده گرفتن برای این امر استفاده می شود.

به گزارش ریسک نیوز،حسین خزلی- عضو هیات مدیره بورس کالا و مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی، در گفت و گو با خبرنگار اخبار پولی مالی، به تشریح دلایل خود برای مخالفت با شکل گیری بورس کالا پرداخت و گفت: پس از گذشت 7 سال از شکل گیری فرابورس، دیده شد استدلال هایی که برای شکل گیری فرابورس مطرح می شده، درست بوده است.
وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته، ساز و کار خاص خود را دارند که نمی توان آن ها را به سایر کشورها تعمیم داد. در کشور ما برنامه کلی اقتصاد به نوعی بوده که تامین مالی پروژه های بزرگ توسط بورس و با پشتیبانی فرابورس انجام می شود.
وی افزود: اگر این ادغام درباره بورس کالا و انرژی اتفاق می افتاد، قابل مطرح کردن و تامل برانگیز بود اما درباره ی بورس اوراق بهادار این قضیه چندان به صلاح نیست.
عضو هیات مدیره بورس کالا اذعان داشت: فرابورس کوچک و جوان است و قدرت تلفیق و انعطاف پذیری بیشتری با برنامه های مختلف دارد. هم چنین صندوق های مخاطره پذیر در بورس های جایگزین قرار می گیرند.
وی هم چنین تصریح کرد: در کشورهای دیگر بحث ادغام کردن در میان نیست بلکه واژه ی به عهده گرفتن برای این امر استفاده می شود. بر همین اساس وقتی دو سازمان یا گروه بورسی یکی می شوند، هیچ کدام از بین نمی روند و چهارچوب های کلی خود را حفظ می کنند و تنها تبدیل به گروهی می شوند که تحت یک مدیریت مشترک قرار می گیرند.
خزلی معایب ادغام بورس و فرابورس را بیشتر از مزایا آن خواند و گفت: شاید تنها مزیت ادغام این دو سازمان در یکدیگر، کاهش هزینه ها باشد که البته باتوجه به معایب متعددی که این طرح دارد، به شخصه مخالف چنین تصمیمی هستمچرا که معایب ادغام بورس و فرابورس از مزایای آن بیشتر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×    =  18