لزوم افزایش تعامل با نهادهای تصمیم گیر و پژوهشکده بیمه

علی اکبر اولیاء:

سندیکای بیمه‌گران با استقبال از برنامه‌های پیشنهادی پژوهشکده بیمه بر اهمیت و نقش تحقیقات و مطالعات پژوهشکده تأکید کرد.

به گزارش ریسک نیوز و به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، علی اکبر اولیاء دبیر کل سندیکای بیمه گران با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط و تعامل با نهاد های تصمیم گیر و پژوهشکده بیمه گفت: توسعه صنعت بیمه کشور منوط به بهره گیری از ظرفیت های پژوهشی است و برای اتخاذ تصمیمات مهم در این صنعت، سندیکا می تواند با انتقال یافته های پژوهشی به نهاد های تصمیم گیر، نقش موثری داشته باشد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان نهاد های تصمیم گیر در جلسات شورای عمومی سندیکای بیمه گران افزود: در این جلسات با فراهم شدن امکان بررسی مشکلات صنعت بیمه از جوانب گوناگون، می توان امیدوار بود که در وضع قوانین آتی، نظر سایر نهادهای مرتبط با صنعت بیمه نیز لحاظ شود.

دکتر بهزاد پورسید عضو حقوقی شورایعالی بیمه در این جلسه با تاکید بر نقش سندیکای بیمه گران در القاء اعتماد عمومی به صنعت بیمه گفت: سندیکای بیمه گران باید گام جدی در این زمینه بردارد.

وی از جایگاه قانونی شورایعالی بیمه به عنوان یک فرصت برای صنعت بیمه یاد کرد و گفت: شرکت های بیمه می توانند با هم نوایی و استناد به قوانین موجود، خواسته های خود را در شورایعالی بیمه مطرح کنند.

پور سید با تاکید بر استفاده از ظرفیت های سکوت و ابهام در قوانین گفت: شرکت های باید از این ظرفیت ها بهره گیرند و از ارسال پیشنهادهایی که با نصح صریح قانون مغایرت دارد، پرهیز کنند. بعضا برای وضع یک آیین نامه، نظرات متفاوتی از ارکان صنعت بیمه به شورای عالی بیمه می رسد و فرصت های مقررات گذاری صحیح و متناسب با نیاز های صنعت بیمه از دست می رود.

وی با اشاره به استقبال شورای عالی بیمه از پیشنهادهای شرکت های بیمه گفت: به هر میزان که شما اطلاعات کامل تری به ما بدهید مطمئنا نتیجه مصوبات شورای عالی بیمه با خواسته شرکت های بیمه منطبق تر خواهد بود.

عضو حقوقی شورایعالی بیمه، گفت: آیین نامه های بیمه مرکزی باید در حد امکان ساده و کوتاه باشد اما آیین نامه های نظارت باید مبسوط و دقیق باشد تا وظایف شرکت های بیمه و مبنای نظارت بیمه مرکزی به صراحت بیان شود.

وی در پایان از سندیکای بیمه گران خواست تا با همکاری مدیران عامل شرکت های بیمه، با یک تلاش جدی، نقش پررنگی در برنامه ششم داشته باشند و از این فرصتی که به صنعت بیمه داده شده است، نهایت بهره را ببرند.

در ادامه دکتر امیر صفری سرپرست پژوهشکده بیمه با ارائه گزارشی از روند برگزاری بیست و دومین همایش بیمه و توسعه که 14 آذر 1394 در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود، از مدیران عامل شرکت های بیمه خواست تا برای ارزیابی آیین نامه شماره 69 (نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه )بیمه مرکزی در این همایش کارگروهی تشکیل دهند.

وی در ادامه ، توسعه هدفمند طرحهای پژوهشی، توسعه منابع انسانی، علمی و فنی شرکت های بیمه، توسعه هدفمند انتشار کتب بیمه ای ، انتقال دانش محض و کاربردی به صنعت بیمه از داخل و خارج را از برنامه های جدید پژوهشکده بیمه دانست و گفت: امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه همکاری با سندیکای بیمه گران بتوانیم از ظرفیت شرکت های بیمه در راستای تحقق این اهداف بهره گیریم.

شایان ذکر است در این جلسه، پس از ارائه گزارشی از مجمع بیمه ایران، بررسی مجدد آیین نامه سرمایه گذاری شرکت های بیمه، و نحوه پیگیری اخذ عوارض غیرقانونی از بیمه نامه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  4  =  32