یک کشور اروپایی دیگر، مشتری نفت ایران شد

حضور هیاتهای متعدد اروپایی در تهران ، دور جدیدی از همکاریها را می تواند به دنبال داشته باشد ، پس از اسپانیا، ایتالیا و یونان، اکنون اتریش اعلام کرده که قصد دارد از ایران نفت خریداری کند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایرنا،طی هفته های اخیر، هیات های متعدد اروپایی که به ایران آمدند، تمایل خود را برای خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اند.
بر این اساس، شرکت های اسپانیایی که از خریداران عمده نفت ایران در گذشته بودند، آمادگی خود را برای واردات ٢٠٠ هزار بشکه نفت از ایران ابراز داشتند.
علاوه بر اسپانیا، شرکت eni ایتالیا و برخی پالایشگاه های یونانی نیز در هفته های اخیر گفت وگوهایی را برای از سرگیری خرید نفت از ایران انجام داده اند.
جدید ترین گام از این تحولات، شرکت روت اویل اتریش که از بزرگترین فعالان بازار نفت اروپا به شمار می رود ، اعلام کرده است که تمایل دارد واردات نفت از ایران را آغاز کند.
رودی روت مدیرعامل روت اویل اتریش در این باره گفت : شرکت روت اویل در سالهای گذشته در زمینه تجارت نفت خام همکاری مطلوبی با تهران داشت و امیدوار هستیم پس از لغو تحریمها شرایط برای خرید دوباره نفت خام از ایران فراهم شود.
وی افزود: آغاز فصل تازه روابط ایران با جامعه جهانی در پی توافقنامه برجام در وین، بسیاری از شرکتهای نفتی جهان را به سوی از سرگیری همکاریهای خود با تهران سوق داده است، بنابراین انتظار می رود پس از تحریمها و هموار شدن مسیر فروش نفت خام ایران به اروپا، بتوانیم دوباره مشتری محموله های نفتی ایران باشیم.
مدیرعامل روت اویل تصریح کرد: این شرکت می تواند در تجارت نفت خام ایران به بازارهای اروپا و فروش آن به پالایشگاههای بزرگی که این شرکت با آنها همکاری می نماید، کمک کند.
روت ضمن اظهار خوشبینی نسبت به آینده همکاری با ایران در بخشهای نفتی ، ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن هر چه زودتر توافق برجام میان تهران و کشورهای گروه ١+٥ بتوان همکاری خوب گذشته خود را با طرفهای ایرانی از سرگرفت.
طی سفر هفته گذشته هاینس فیشر، رئیس جمهوری اتریش به ایران ،مدیران بیش از 200 شرکت این کشور، فعالان اقتصادی و بازرگانی همراه وی به تهران آمده بودند تا بتوانند در فرصت تازه روابط ایران با دنیا پس از توافق هسته ای وین سهمی داشته باشند.
برپایه این گزارش ،هیات اتریشی در طول اقامت خود در ایران بطور جداگانه با شرکتهای همتای خود مذاکراتی داشتند که از جمله مدیران ٢٥ شرکت اتریشی فعال در حوزه های مختلف انرژی، صنعتی، بازرگانی و حقوقی به ریاست کارل هارتلب معاون مدیرکل اتاق فدرال اقتصادی با هیئتی از فعالان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ایران به ریاست امیر حسین زمانی نیا معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی دیدار و درباره زمینه های همکاری دو جانبه بحث و گفتگو داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  2  =  3