اطلاعیه بانک اقتصادنوین درخصوص ابهام معاملات فارکس

پیرو درج خبری در خصوص معاملات فارکس در بانک اقتصادنوین در برخی سایت ها خبری، این بانک اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ریسک نیوز،در گزارش منتشره بانک اقتصادنوین که در مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ در قالب گزارش علمکرد بانک منتشره شده است نام بین المللی تبدیل ارز Foreign Exchange(FOREX) ظاهرا مورد سوءبرداشت برخی رسانه های واقع شده است چراکه تمام ۱۷ مورد تبدیل ارز صورت گرفته در گزارش مذکور با کارگزاری های داخلی مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته شده و یک فعالیت کاملا قانونی بین بانکی، مجاز و ضروروی است و ارتباطی با فارکس مورد اشاره در سایت های مذکور ندارد.
لازم به ذکر است تمام بانک ها به صورت ماهانه مکلف به ارایه گزارش عملکرد خود در همه حوزه ها از جمله حوزه بین الملل به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشند. بدیهی است تبدیل ارزهای خارجی به لحاظ مدیریت منابع ارزی در زمان های خاص برای ایفای تعهدات جزء ابزارهای در اختیار هر بانک بوده و لاجرم توسط هر یک از بانک های داخلی ممکن ا ست صورت پذیرد.
علاوه بر این سند مورد اشاره در گزارش فوق بخشی از گزارش مجمع بانک اقتصادنوین برای سال مالی منتهی به پایان اسفند سال گذشته است که توسط این بانک در مجمع عمومی عادی سالانه با حضور بازرس قانونی، نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس اوراق بهادار و سهامداران منتشر شده بود.
بانک اقتصادنوین در طی سالیان گذشته خود را ملزم به رعایت دستور العمل ها و قوانین حاکم بر نظام بانکی دانسته و در مدت گزارش های این بانک همواره از بالاترین سطح شفافیت برخوردار بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +  1  =