صالح آبادی: تبدیل ریسک به اوراق بهادار توانمندی شرکت های بیمه را افزایش می دهد

امضای تفاهم نامه همکاری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار یک فرصت طلایی برای سهامداران بورس، فعالان حوزه پولی و مالی، بیمه گران و بیمه گذاران است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دکتر علی صالح آبادی در مراسم امضای تفاهم نامه بین بیمه مرکزی  سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اعلام این مطلب افزود: شرایط سرمایه گذاری شرکت های بیمه باید به گونه ای باشد که ذخایر آنان قابلیت نقدشوندگی سریع داشته باشد و بورس این قابلیت و ظرفیت را دارد.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برخی از مفاد تفاهم نامه، تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه های فنی و الکترونیکی، بسترهای مناسب و زیرساخت های قابل قبولی در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار وجود دارد که تجمیع اطلاعات این دو به رشد و شکوفایی بیشتر اقتصاد کشور منتهی خواهد شد.
صالح آبادی با تاکید بر ضرورت تعامل گسترده تر دو نهاد حاکمیتی بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد: تشکیل کارگروه های مشترک در سطوح مدیریتی و کارشناسی بیمه مرکزی و سازمان بورس یک ضرورت آشکار است و ما از شکل گیری این کارگروه های تخصصی استقبال می کنیم.
وی در پایان به دستاوردهای مهم صنعت بیمه در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت بیمه در واقع توسعه نظام پولی و مالی است و عملکرد خوب صنعت بیمه شکوفایی بازار سرمایه را در پی دارد و امنیت بازار را تامین خواهد کرد.
گفتنی است در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار در شش بند توسط مهندس سید محمد کریمی و دکتر علی صالح آبادی امضا شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  +  5  =