شرکت های بیمه چقدر سود تقسیم کردند؟

رییس کل بیمه مرکزی:

معاون نظارتی بیمه مرکزی در مورد نحوه افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه نیز اعلام کرده بود که به طور کامل نظارت داریم و توانگری مالی و میزان ذخایر فنی و ریاضی شرکتها را نیز مورد بررسی قرار داده‌ایم.وی در مورد نحوه افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه نیز اعلام کرده بود که به طور کامل نظارت داریم و توانگری مالی و میزان ذخایر فنی و ریاضی شرکتها را نیز مورد بررسی قرار داده‌ایم.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از خبر آنلاین،چندی پیش معاون نظارت بیمه مرکزی با اشاره به نظارت کامل بیمه مرکزی بر چگونگی برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های بیمه اعلام کرد که جلسات زیادی در این خصوص با شرکت‌ها برگزار شد و نحوه افزایش سرمایه آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کاظم دلخوش در مورد نحوه نظارت بیمه مرکزی بر امور مربوط به مجامع عمومی سالیانه شرکت‌های بیمه اعلام کرده بود که با توجه به اینکه پایان کار دولت را در پیش داریم باید تا پایان خرداد این امور انجام شود به همین دلیل جلسات خود را با شرکت‌ها و حسابرسان چند برابر کرده‌ایم و در جلسات هیئت عامل هم این موضوع را بررسی می‌کنیم.

در حالی که معاون نظارتی برگزاری مجامع تا پایان خرداد را الزام دانست که هنوز از برگزاری مجامع شرکت های بیمه دی و معلم و رازی خبری نیست. همچنین بیمه های ملت ،توسعه ،کوثر،سینا،سامان،کارآفرین نیز علی رغم تاکید مقام ناظر مجامع را دیرتر از موعد اعلام شده، برگزار می کنند.

معاون نظارتی بیمه مرکزی در مورد نحوه افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه نیز اعلام کرده بود که به طور کامل نظارت داریم و توانگری مالی و میزان ذخایر فنی و ریاضی شرکتها را نیز مورد بررسی قرار داده‌ایم.

این در حالی است که مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به سال مالی 29 اسفند 91 بیمه البرز نیز در 5 تیر ماه برگزار شده است و این شرکت سود نقدی عملکرد سال مالی منتهی به 30 اسفند را به ازای هر سهم 320 ریال تصویب کرد .

اما مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به سال مالی 29 اسفند بیمه آسیا نیز 8 تیرماه با حضور بیش از 90 درصد سهامداران برگزار و مبلغ ناچیز 35 ریال را به عنوان سود هر سهم توزیع شد .سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت 2300میلیارد ریال افزایش یافته و ضریب خسارت آن نیز 72 درصد بوده است .

بیمه دانا برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 91 به عنوان شرکتی که 55 درصد آن واگذار شده است 18 خرداد ماه اقدام به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و پرداخت سود 54 ریالی به هر سهم کرد . این شرکت برنامه افزایش سرمایه از مبلغ 10 میلیاردو 500 میلیون تومان به 102 میلیارد تومان را در دستور کار دارد.

بیمه ما مجمع عمومی عادی سالانه برای سال مالی گذشته را در اردیبهشت ماه و با حضور 70 درصد سهام داران برگزار و مبلغ 290 ریال سود را به ازای هر سهم مشخص کرد .

در مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به سال مالی 29 اسفند91 بیمه نوین که 29 خرداد برگزار شد 270 ریال سود به ازای هر سهم تصویب شد .

بیمه پاسارگاد عایدی هر سهم را 358/77 ریال تعیین کرد که مبلغ 240ریال به صورت نقدی برای هر سهم تخصیص یافت . خسارت پرداختی سال 91 این شرکت بالغ بر 201/1 میلیارد ریال و حق بیمه تولیدی 394/3 میلیارد ریال بوده است .

بیمه پارسیان اردیبهشت ماه سال جاری مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به سال مالی 29 اسفند91 را برگزار و سود 400ریالی را برای هر سهم تخصیص داد .

بیمه آرمان نیز در مجمع اخیر خود سود 100ریالی را به ازای هر سهم در نظر گرفته است و برنامه دارد سرمایه خود را از محل سود و آورده نقدی سهام داران به 264 میلیارد تومان افزایش دهد.

بر اساس صورت های مالی منتشر شده در سایت کدال پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند 91 بیمه میهن سود 164 ریالی را پیش بینی کرده است .

بر پایه این گزارش شرکت های بیمه کوثر وسامان 27 تیر ماه ، بیمه ملت 26 تیر ماه ،بیمه سینا 18 تیرماه ،بیمه کارآفرین 27 تیر به مجمع می روند و از برگزاری مجامع بیمه های دی ، توسعه ،معلم و رازی، هنوز خبری نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  8