روز خوش بانکی ها در بورس

بورس روز اول این هفته را در حالی آغاز کرد که نشانه هایی از تحرکات مثبت در تمام جنبه های معاملات سهام به چشم می خورد.

به گزارش ریسک نیوزاز نقدینه، در معاملات امروز سهام در بورس اوراق بهادار سهام بانک ها از اقبال خوبی برخوردار بوده و بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند و بیشترین تاثیر بر مثبت شدن شاخص نیز به واسطه سهام بانک ملت صورت پذیرفت.

امروز در مجموع 467 میلیون و 849 هزار و 225 سهم به ارزش 783 میلیارد و 477 میلیون ریال در بورس مورد معامله قرار گرفت.

در این معاملات 75 درصد از حجم سهام خرید و فروش شده توسط حقیقی ها دست به دست شد و 25 درصد حجم معاملات توسط حقوقی ها صورت پذیرفت.

همچنین از کل ارزش دادوستدهای انجام شده روی سهام 68 درصد ارزش معاملات به جیب حقیقی ها رفت و حقوقی ها بار 32  درصد ارزش ریالی این معاملات را بر دوش کشیدند.

 امروز سهام بانک ها از استقبال خوبی برخوردار شدند و بانک های صادرات، تجارت و ملت حجم قابل توجهی از دادوستد سهام را تجربه کردند.

بدین ترتیب امروز سهام شرکت ایران خودرو دیزل (خاور) بیشترین حجم و ارزش مبادلات سهام را به خود اختصاص داد و پس از آن سهام بانک های صادرات (وصادرات)، تجارت (وتجارت) و ملت (وملت) بیشترین سهم را از مبادلات امروز داشتند.

امروز شاخص کل بورس با رشد 825.80 واحدی همراه شد و بیشترین تاثیر بر این رشد را سهام بانک ملت، پارسان، تایپکو بر عهده داشتند.

همچنین سهام بانک ملت و بانک صادرات در صدر پربیننده ترین سهام در معاملات امروز قرار گرفتند. در این معاملات شاخص قیمت 323.50 واحد ، شاخص صنعت 566.50 واحد و شاخص 50 شرکت برتر 36.90 واحد افزایش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  1  =