عدم امادگی بیمه گران در مواجهه با تغییرات اقلیمی

سازمان ملل متحد هشدار داد :

یکی از مقام های ارشد سازمان ملل متحد هشدار داد که بیمه گران برای مقابله با تغییرات آب و هوایی آمادگی ندارند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از صنعت بیمه، بلومبرگ نوشت: یکی از دیپلمات های ارشد سازمان ملل متحد گفت که رهبران جهانی باید برای مقابله با هشدارهای جهانی قراردادی جامع ببندند و در این زمینه همکاری کنند.

طبق این گزارش، قراردادی که انتظار می رود ماه دسامبر در کنفرانس پاریس امضا شود، نمی‌تواند با تغییرات اقلیمی مقابله کند چرا که گازهای گلخانه ای در حال حاضر در هوا وجود دارند.

طبق این گزارش، کنفرانس تغییر اقلیم ۲۰۱۵ سازمان ملل متحد در پاریس، کنفرانسی است که از ۳۰ نوامبر تا ۱۱ دسامبر ۲۰۱۵ در شهر پاریس برگزار خواهد شد. این کنفرانس بیست و یکمین کنفرانس سالانه طرف‌های معاهده کنوانسیون تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد از سال ۱۹۹۲ و یازدهمین ملاقات پیمان «کیوتو» تاکنون خواهد بود. هدف اصلی این کنفرانس به دست آوردن یک توافق ‌نامه و قراردادی جهانی برای تغییرات اخیر آب‌ و هوایی خواهد بود.

بیش از 3.4 میلیارد نفر در سراسر جهان در حال حاضر توسط مخاطرات طبیعی تهدید می شوند که بیشتر آنها در کشورهای در حال توسعه هستند. تغییرات اقلیم می تواند مسائل را حتی وخیم تر کند. تمهیدات نوآورانه بیمه ای، ابزارهای مالی مناسب تری را برای کمک به این جمعیت کلان جهت کنار آمدن با ریسک های در حال رشد موجود در یک اقلیم در حال تغییر ارائه می دهد.

تغییر اقلیمی، جوامع محلی را در معرض چالش ها و هزینه هایی مانند حفاظت از جان انسان ها و دارایی ها در برابر شرایط سخت اقلیمی و دیگر ریسک های مربوطه قرار می دهد. دامنه این ریسک شامل طوفان های حاد و مداوم، سیل ها، خشکسالی ها و سایر بلایای طبیعی تا بالاآمدن سطح دریاها، از بین رفتن محصولات و کمبود آب می شود.

"مت گولن" یکی از کارشناسان بیمه در این باره گفت: شرکت های بیمه باید توجه ویژه ای به تغییرات اقلیمی داشته باشند و تشخیص بدهند که این مسئله اصلی ترین تهدید برای آنان است.

او ادامه داد: افزایش دمای هوا و تغییرات شدید آب و هوا به معنای افزایش ریسک ها و تهدیدهاست. اما بیمه گران نقش تعیین کننده دیگری نیز دارند و آن حمایت از بخش خمل و نقل است تا آلودگی کمتری ایجاد شود. آنان می توانند با افزایش سرمایه گذاری ها قیمت ریسک های سازمان یافته را کاهش دهند و از انرژی های تجدیدپذیر و انرژی های موثر خانگی حمایت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

10  ×  1  =