واکنش سرد بورس به بسته خروج از رکود دولت

بورس تهران هفته گذشته به اجرای مفاد بسته خروج از رکود دولت واکنش سردی نشان داد و با بی‌تفاوتی نسبت به آن به روال کم‌رمق و خسته‌کننده خود ادامه داد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا،در حالی فعالان بازار سرمایه در انتظار اجرای بسته اقتصادی دولت و تأثیر آن در بازار سرمایه بودند که اجرای این بسته در هفته گذشته نیز نتوانست بورس تهران را از ادامه مسیر نزولی و بی‌رمق خود دور کند.

به این ترتیب با وجود اجرایی شدن بسته خروج از رکود و آغاز فروش اقساطی خودرو و اعطای کارت خرید کالا و همچنین  انتشار برخی از اخبار مثبت اقتصادی، بورس تهران همچنان روزهای سردی را پشت سر گذاشته و با کاهش قیمت‌ها و افت تقاضا روزگار خود را سپری می‌کند. این در حالی است که انتشار خبرهای تأثیرگذاری مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده بانکی و افزایش نرخ دلار هم نتوانست تأثیری در روند نزولی بورس داشته باشد که با این رفتار بورس به نظر می‌رسد تا فعالان تالار شیشه‌ای در انتظار خبرهای قوی‌تر در ماه‌های آینده هستند.

این اتفاقات باعث شد تا شاخص بازار سرمایه در هفته معاملاتی گذشته در سایه حجم اندک معاملات و کاهش تقاضا به رشد 2/0 درصدی و ماندگار شدن در مرز 63 هزار واحد رضایت دهد و کارنامه ضعیفی از خود منتشر کند. وضعیتی که منجر به بازدهی 8/0 درصدی بورس از ابتدای سال تاکنون شده و بسیاری از سهامداران را باکاهش سرمایه و زیان مواجه کرده است.

این در حالی است که بی‌رمقی بورس و کاهش انگیزه برای داد و ستد سهم موجب کاهش ارزش و حجم معاملات به عنوان یک فاکتور مهم در چگونگی وضعیت بورس نسبت به هفته ما قبل شده است به طوری که ارزش و حجم معاملات بورس در هفته گذشته به ترتیب افت 25 و 18 درصدی را تجربه کرد و در مجموع 2 هزار و 216 میلیون سهم به ارزش 3 هزار و 506 میلیارد ریال داد و  ستد شد.

همچنین در هفته مورد گزارش دفعات معاملات با رشد 7/7 درصدی مواجه شد و تعداد خریداران با رشد 2/9درصدی به 46 هزار و 787 نفر رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  89  =  92