۴۰۰ میلیون سهم در بورس تهران معامله شد

بازار سهام امروز یکشنبه را با رشد و رونق سپری کرد تا در پی انتشار خبرهای مثبت از حمایت های جدی دولتمردان از بازار سرمایه، سرمایه گذاران با اعتماد بیشتری به تالار شیشه ای بازگردند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا در جریان معاملات روز یکشنبه حجم و ارزش معاملات با رشد چشم گیری مواجه شد که نشان از بازگشت سرمایه ها به بازار دارد.

بر همین اساس امروز 398 میلیون و 136 هزار و 280 سهم و حق تقدم در بازار تغییر مالکیت پیدا کرد. ارزش معامله این میزان سهام در بازار امروز 526 میلیارد و 11 میلیون و 83 هزار ریال بود که در 16 هزار و 14 نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

شاخص کل نیز امروز 56 واحد بالا رفت و رقم 25 هزار و 227 را تجربه کرد. شاخص صنعت با سیر صعودی 46 واحدی مواجه شد و شاخص 50 شرکت فعالتر با رشدی سه واحدی به رقم 1153 رسید.

همچنین امروز شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 23 و 252 واحد صعود را ثبت کردند. در نتیجه شاخص بازار اول در رقم 20 هزار و 967 واحد به کار خود پایان داد و شاخص بازار دوم ثبت رقم 34 هزار و 264 واحد را تجربه کردند.

در این میان معاملات نمادهای بانک ملت، مپنا، پالایش نفت بندر عباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی شازند و کالسیمین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.

این در حالی بود که نمادهای بانک صادرات، مخابرات، سرمایه گذاری غدیر و سایپا با معاملات خود بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند و مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

از 398 میلیون سهمی که امروز معامله شد بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای حق تقدم شیشه رازی، حق تقدم توسعه معادن روی، حق تقدم پتروشیمی کرمانشاه، پالایش نفت بندر عباس، سرمایه گذاری سپه، بانک صادرات، حق تقدم توسعه معادن و فلزات، بانک ملت، سرمایه گذاری سایپا و بانک پاسارگاد بود.

همچنین بیشترین توجه بازار نیز معطوف به نمادهای پالایش نفت بندر عباس، بانک ملت، مپنا، فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، کالسیمین، ایران ترانسفو، گل گهر و زامیاد بود و بر همین اساس این نمادها لقب پر بیننده ترین نمادهای بازار را از آن خود کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی شازند، حق تقدم ماشین سازی اراک، کالسیمین، مپنا، کشت و صنعت پیاذر، فرآورده های مواد معدنی، ماشین سازی نیرو محرکه، کنترل خوردگی تکین کو، توسعه معادن روی و پالایش نفت بندر عباس با بیشترین رشد قیمت صدر نشین بازار شدند.

این در حالی بود که نمادهای حق تقدم توسعه معادن روی، حق تقدم شیشه رازی، قند شیرین خراسان، تکنوتار، حق تقدم توسعه و معادن و فلزات، بانک صادرات، قند قزوین، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، نوسازی و ساختمان تهران و فولاد آلیاژی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات امروز قرار گرفتند.

سهامدارن امروز طولانی ترین صف های خرید را برای نمادهای مپنا، پالایش نفت بندرعباس، حفاری شمال، کالسیمین، صنایع شیمیایی ایران، فرآوری مواد معدنی، توسعه معادن روی ایران، پتروشیمی کرمانشاه، شیمیایی ایران و سیمان آرتا اردبیل تشکیل دادند.

در مقابل نمادهای قند مردشت، بانک اقتصادنوین، سرمایه گذاری البرز، ایران خودرو، گروه صنعتی ملی، کاشی اصفهان، پارس مینو، قند شیرین خراسان، آلومتک و تراکتور سازی با سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

36  −    =  27