۷۰ هزار روستایی زیر پوشش بیمه برکت

شرکت خدمات بیمه برکت با اعلام این خبر عنوان کرد: هدف بیمه برکت در سال اول، پوشش ۷۰ هزار نفر در مناطق روستایی است و در سال‌های آینده این تعداد گسترش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ریسک نیوز،بیمه برکت استان‌هایی را به عنوان طرح آزمایشی برای سال اول شناسایی کرده که شامل 11 استان کرمانشاه، خوزستان، ایلام، کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شمالی، رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان و اردبیل است و این طرح از سال آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه برکت، ضرورت وجود بیمه برای مناطق کمتر توسعه یافته روستایی را یادآور شد و تاکید کرد: محرومیت‌زدایی و کارآفرینی در این مناطق بدون ‌وجود بیمه میسر نمی‌شود.

سعادت گفت: بنیاد برکت سال 86 با هدف کارآفرینی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور تاسیس شد و پس از تجربه‌ای 5 ساله که در مناطق محروم داشت، مشخص شد، کمبود برخی از خدمات مخصوصاً خدمات بیمه‌ای می‌تواند یکی از موانع پیشرفت و توسعه در بخش‌های اقتصادی و کارآفرینی قلمداد شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاران خرد و کارگاه‌های کوچکی که در این مناطق بوده و کارگران‌شان در این مناطق زندگی می‌کنند، نیاز به خدمات بیمه‌ای متفاوتی نسبت به مناطق شهری دارند.

مدیر عامل بیمه برکت با اشاره به حضور ضعیف شرکت‌های بیمه در مناطق محروم و روستایی ادامه داد: بنیاد برکت به دنبال ارائه خدمات بیمه‌ای خرد در مناطق محروم است که این نوع خدمات هزینه‌ زیادی دارد و شرکت‌های بیمه تمایلی به این کار نشان نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: بیمه برکت در واقع یک شرکت خدمات بیمه است و خدمات بیمه‌ای را از یک شرکت بیمه تجاری گرفته و در اختیار روستاییان قرار می‌دهد و هزینه‌هایی را که مانع از آن می‌شود تا شرکت‌های بیمه به مناطق روستایی بروند، تقبل می‌کند و زمینه بیمه مناسبی را فراهم می‌سازد.

چگونگی تأمین اعتبار بیمه برکت
وی با اشاره به مصوبه سال گذشته برای ارائه خدمات بیمه‌ای از سوی بنیاد برکت و اخذ مجوز تاسیس شرکت خدمات بیمه برکت از بیمه مرکزی و سازمان ثبت شرکت‌ها در اواخر فروردین امسال گفت: اعتبار بیمه برکت از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) تامین می‌شود و به همین علت شرکت خدمات بیمه برکت حالت حمایتی دارد و از کارمزدی که بقیه شرکت‌های بیمه می‌گیرند صرف‌نظر کرده و به جای آن تخفیف‌هایی به بیمه شوندگان می‌دهد تا روستاییان با حق بیمه کمتر، از خدمات بیمه برخوردار شوند.

سعادت افزود: بیمه برکت روی خلأهای بیمه‌ای در مناطق روستایی متمرکز شده است زیرا مناطق محروم نیازهای بیمه‎ای خاص خود را دارد و در بررسی‌های انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که باید روی کمبودهای موجود سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیر عامل بیمه برکت گفت: با توجه به بافت مسکونی ناایمن مناطق روستایی، نیاز به حمایت از روستاییان در مقابل حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، توفان، برف و باران و آتش‌سوزی منازل جزو اولویت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه خدمات بیمه‌ای خانه‌های مسکونی روستاییان توسط بیمه برکت در سه سطح مختلف انجام می‌شود، افزود: در این سطوح ارزش منازل به اضافه اثاثیه روستاییان در سه سطح 60 ، 120 و 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده که حق بیمه هریک از این سطوح برای یک سال در برابر حوادثی همچون سیل، زلزله، توفان، برف و باران و آتش سوزی به ترتیب 70، 120 و 200 هزار ریال است.

 ضرورت بیمه خانه‌های روستایی
مدیرعامل بیمه برکت ادامه داد: این سطوح بر اساس بررسی‌های میدانی کارشناسان بیمه برکت تعیین شده و معیار اصلی ارزش منازل مسکونی اظهارات خود روستاییان است.
سعادت خاطرنشان کرد: بیمه خانه‌های روستاییان بسیار مهم است. برای مثال زلزله‌ای که در آذربایجان شرقی اتفاق افتاد، کسانی که خانه‌‌های خود را بیمه کرده بودند، به محض دریافت چک خسارت، خودشان ‌توانستند منازلشان را بسازند.

وی در مورد بیمه‌های تکمیلی درمان گفت: بیمه برکت در این زمینه در سه سطح با توجه به نیازها و سطح توانایی افراد روستایی، بیمه تکمیلی درمان طراحی کرده که طرح طلایی، نقره‌ای و برنزی را شامل می‌شود. با داشتن هر یک از این طرح‌ها بیمه‌شدگان از بیمه مکمل درمانی برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل بیمه برکت اضافه کرد: در طرح طلایی، هر روستایی با پرداخت 200 هزار ریال در سال، هزینه فرانشیز برای بستری شدن در همه بیمارستان‌های دانشگاهی، علوم پزشکی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و دولتی را پرداخت نمی‌کند. همچنین دراین طرح پرداخت غرامت فوت در اثر حادثه به مبلغ 20 میلیون ریال است.

سعادت افزود: در طرح طلایی هزینه آمبولانس یا ایاب و ذهاب بیمار با تایید پزشک معتمد بیمه تا سقف یک میلیون ریال از سوی بیمه پرداخت می‌شود.

چگونگی ارائه خدمات طرح‌های نقره‌ای و برنزی
وی گفت: در طرح نقره‌ای همین خدمات با پرداخت 150 هزار ریال حق بیمه انجام می‌شود و فقط حق غرامت فوت 15 میلیون ریال خواهد بود و در طرح برنزی فرد بیمه شده نسبت به هزینه فرانشیز زیر پوشش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به دیگر زمینه‌های فعالیت بیمه برکت ادامه داد: بیمه برکت درباره بیمه کردن چاه‌ها و موتورهای آب و تاسیسات آبیاری روستاییان وارد عمل شده است که برای روستاییان اهمیت زیادی دارد.

مدیر عامل بیمه برکت افزود: وقتی در روستا موتور آب خراب شود و مزرعه‌ای 20 روز آبیاری نشود، چندین هکتار از اراضی دچار کم‌آبی شده، از بین رفته و محصول یک ساله روستایی نابود می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در هر یک از این 11 استان‌، دفتری تاسیس و کارشناسان بیمه برکت در آن مستقر هستند. همچنین با هماهنگی معاونت روستایی استانداری‌ها و با کمک و آموزش دهیاران در جلساتی خدمات بیمه برکت معرفی شده و سپس با هماهنگی دفاتر ICT روستایی، این خدمات به روستاییان ارائه می‌شود.

مدیرعامل بیمه برکت گفت: در حال حاضر اکثر روستاها دفاتر خدمات پستی روستایی دارند و یکی از اهداف بیمه برکت ارائه خدمات از طریق این دفاتر خواهد بود و روستاییان با مراجعه به این دفاتر می توانند بدون اینکه به شرکت بیمه مراجعه کنند، تمامی کارهای بیمه‌ای خود را انجام دهند.

وی در مورد برنامه‌های آتی خدمات بیمه برکت گفت: یکی از کارهای مهم ما برنامه‌ریزی برای آموزش در مدارس است تا با شناساندن بحث بیمه، فرهنگ عمومی بیمه را در این مناطق ارتقا دهیم.

مدیرعامل بیمه برکت در خاتمه یادآور شد: درسال 1392 به‌صورت آزمایشی طرح بیمه در مناطق روستایی 11 استان به مرور به اجرا درخواهد آمد و متعاقباً از سال 1393 در همه مناطق روستایی و محروم کشور این طرح تسری خواهد یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  45  =  48