عرضه اولیه پالایش نفت شیراز و پذیره‌نویسی بانک قوامین

۱۴ تیر ماه

معاونت نظارت و عملیات فرابورس گفت: با عرضه اولیه سهام شرکت پالایش نفت شیراز در چهارشنبه جاری، نماد این شرکت در بازار دوم فرابورس بازگشایی می­‌شود.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا حسن محمد تبار با اعلام این خبر گفت: 51 میلیون و 377 هزار و 430 سهم از پالایش نفت شیراز به ارزش اسمی هر سهم هزار ریال، چهارشنبه 14 تیر در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می­‌شود.

وی با اشاره به کارگزاری بانک پاسارگاد به عنوان کارگزار معرف این شرکت گفت: سرمایه پالایش شیراز 1027 میلیارد و 548 میلیون ریال و تعداد سهام این شرکت یک میلیارد و 27 میلیون و 548 هزار و 600 سهم است که در زمینه تولید محصولات پالایش شده پتروشیمی فعالیت دارد. از سهامدارن عمده این شرکت می­‌توان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده­های نفتی ایران مالک70 درصد و شرکت سرمایه­‌گذاری سهام عدالت مالک 30 درصد سهام این شرکت نام دارد.

محمد تبار در پایان تاکید کرد: در روز عرضه اولیه به روش گشایش نماد، نماد شرکت بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت گشایش می­‌یابد. قیمت پایانی معاملات بر اساس میانگین موزون قیمت­های معامله شده در همان روز خواهد بود. از روز پس از گشایش نماد، دامنه نوسان قیمت نیز به میزان 5 درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل تعیین می­‌شود. همچنین با توجه به درج این نماد در بازار دوم فرابورس و محدودیت های موجود در اساسنامه صندوق­های سرمایه­‌گذاری مشترک، این صندوق ها هیچ گونه سهمیه‌ای جهت خرید سهام ندارند. محدودیت خرید هر ایستگاه کاری90 هزار سهم و محدودیت خرید هر مشتری بر خط هزار سهم است.

پذیره نویسی "قوامین " از چهارشنبه آغاز می شود

مدیر بازار فرابورس گفت:پذیره نویسی بانک قوامین ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه از چهارشنبه 14تیر به مدت 15روز در بازار سوم انجام می شود.

امیر هامونی با اعلام این خبر گفت: بانک قوامین که سرمایه ثبت شده آن 2.800 میلیارد ریال است برای تامین افزایش سرمایه خود به 4هزار میلیارد ریال ،قصد دارد مبلغ 1200میلیارد ریال که شامل 1200میلیون سهام است از طریق سلب تمام حق تقدم و فروش سهام با صرف، از چهارشنبه 14تیر به مدت 15روز در بازار سوم پذیره نویسی کند.

وی در ادامه تصریح کرد:این افزایش سرمایه در خصوص احراز حداقل سرمایه مورد نیاز بانک ها بر اساس مصوبات شورای عالی پول و اعتبار و ارتقاء ساختار مالی صورت می گیرد.

هامونی تاکید کرد :صرف سهام حاصل از عرضه سهام ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه ،پس از کسر هزینه های مربوط به انتشار سهام ،در وجه سهامداران قبلی شرکت پرداخت می شود.

وی با اعلام این که پذیره نویسی از طریق شبکه کارگزاری فرابورس انجام می شود افزود:شرکت توسعه سرمایه گذاری قدر متعهد پذیره نویسی است و کارگزاری بانک ملی عامل فروش تعیین شده است.

هامونی با اشاره به ممنوع بودن خرید سهام با استفاده از کد خرید گروهی "ددد"یادآور شد:خرید سهام از طریق شبکه کارگزاری فرابورس ایران مستلزم وجود کد سهامداری فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی است و کارمزد ها و هزینه های پذیره نویسی سهام توسط ناشر و بر اساس ضوابط سازمان بورس پرداخت می شود بنا براین خریداران تنها مبلغ مبلغ 1500 ریال را به ازاء هر سهم در پذیره نویسی پرداخت می کنند.

مدیر بازار فرابورس خاطر نشان کرد:حداکثر میزان خرید سهام برای هر کد مالکیت اشخاص حقیقی 10هزار سهم و برای اشخاص حقوقی 30هزار سهم در نظر گرفته شده است .

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، وی ادامه داد:محدودیتی در خصوص حداقل میزان خرید سهام وجود ندارد و سرمایه بانک نباید از محل تسهیلات دریافتی از بانک ها و موسسات اعتباری باشد.

هامونی افزود: پذیره نویسان می بایست فاقد هر گونه بدهی غیر جاری به بانک ها و موسسات اعتباری باشند و اشخاص حقوقی غیر بانکی که بخشی از سرمایه و یا سهام آنها متعلق به دولت و یا شرکت های دولتی بوده و یا تحت مدیریت بخش دولتی قرار دارند نمی توانند در بانک ،سهامدار باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

57  +    =  64