شرکت های بیمه تاثیر گذار در جهان معرفی شدند

نهاد بین‌المللی ناظر بر وضعیت مالی جهان موسوم به شورای ثبات مالی (FSB) فهرستی از شرکت های بیمه تاثیرگذار بر بازارهای جهانی را ارائه کرد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از صنعت بیمه در این گزارش شرکت بیمه چینی "پینگ آن" تنها بیمه گر آسیایی در این فهرست است که جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است.

در توصیف این شرکت چینی آمده است که پینگ آن، قانون های دقیقی را به اجرا گذاشته است و توانسته سرمایه گذاری های موفقی را به نام خود ثبت کند.

از دیگر شرکت های منتخب در این گزارش می توان به شرکت آلمانی "آلیانز"، شرکت های آمریکایی "ای آی جی"، "مت لایو" و "پرودنتال فایننشال"، شرکت ایتالیایی "جنرالی"، شرکت های بریتانایی "آویوا" و "پرودنتال" و شرکت فرانسوی "آکسا" اشاره کرد.

پینگ آن، دومین شرکت بزرگ بیمه در چین است و در تلاش است که عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه در چین را تصاحب کند. این شرکت سعی دارد که با گسترش فعالیت ‌هایش در بیمه بانکداری به سود بهتری دست یابد. در حال حاضر شرکت "چاینا لایو" در صدر قرار دارد.

آلیانز، یک شرکت خدمات مالی چندملیتی است که ساختمان مرکزی آن، در شهر "مونیخ" آلمان قرار دارد. این شرکت، فعالیت ‌های اقتصادی فراوانی دارد اما تمرکز اصلی آلیانز بر روی ارائه خدمات بیمه است. فعالیت ‌های اقتصادی آلیانز، به پنج بخش تقسیم می ‌شوند که هر بخش تحت یک شرکت تابعه با مدیریت مستقل اداره می ‌شود.

ای آی جی، بزرگترین شرکت بیمه بین المللی آمریکا با بیش از 63 هزار کارمند است. این شرکت در بیش از 130 کشور جهان مشتری دارد. بیمه تصادفات، عمر، خدمات بازنشستگی و بیمه رهن از خدماتی این شرکت به شمار می آید. این شرکت دو مرکز اصلی یکی واقع در نیویورک و دیگری در لندن دارد. دفتر اصلی این شرکت در آسیا نیز در هنگ کنگ واقع شده است. به گزارش هفته نامه "فوربس" در سال 2013، این شرکت آمریکایی، شصت و دومین شرکت بزرگ تجاری در جهان است.

مت لایو، یک ارائه کننده محصولات بیمه ای، قوانین و برنامه های مفید برای کارمند است که به 90 میلیون مشتری در بیش از 60 کشور، خدمت رسانی می کند. این شرکت آمریکایی دارای پنج بخش است؛ محصولات بیمه، مزایای بازنشستگی، سود سرمایه تعاونی، اتومبیل و خانه و بخش بین الملل.

پرودنتال فایننشال، دیگر شرکت آمریکایی در این فهرست ارزش دارایی هایش 624 میلیارد دلار برآورد شده است. این شرکت که در دو بخش بیمه و مدیریت سرمایه گذاری فعالیت می کند، در حال حاضر به غیر از ایالات متحده آمریکا در بیش از 30 کشور حضوری فعال دارد. طبق گزارش ها، سود خالص این شرکت آمریکایی 3.70 میلیارد دلار و میزان دارایی هایش بیش از 485 میلیارد دلار است.

جنرالی، بزرگترین شرکت بیمه ایتالیا و یکی از بزرگترین شرکت‌ های ارائه‌ دهنده خدمات بیمه در اروپا است که دفتر مرکزی آن، در شهر "تریسته" قرار دارد. شرکت جنرالی در سال ۲۰۱۰، پس از آکسا به عنوان دومین شرکت بیمه جهان، برگزیده شد.

آویوا، یک شرکت چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر لندن واقع شده است. شرکت آویوا  با ۴۳ میلیون مشتری، در ۲۱ کشور جهان  از نظر میزان درآمد سالیانه  در رتبه ششم از بزرگترین شرکت ‌های بیمه جهان قرار دارد. فعالیت ‌های این شرکت، در قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکای شمالی متمرکز است.

پرودنتال نیز دیگر شرکت بریتانایی این فهرست که مرکزش در لندن واقع شده است، عمده فعالیتش بر بیمه عمر است. این شرکت که در سال 1848 میلادی آغاز به کار کرده است، نفوذ گسترده ای در قاره آسیا دارد تا جایی که مشتریان آسیایی این شرکت در 14 بازار اصلی در این قاره از معرض 15 میلیون نفر گذشته است. درآمد این شرکت در سال گذشته میلادی 29.91 میلیارد پوند بوده است. سود خالص آن نیز ار 2.29 میلیون پوند فراتر رفته است.

آکسا، گروه بیمه فرانسوی است که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس قرار دارد. عمده فعالیت این شرکت بر بیمه عمر و درمان متمرکز شده است. این شرکت با بیش از 102 هزار کارمند در سراسر جهان، درآمد سالانه 86.1 میلیارد پوند را کسب می کند. سود این شرکت در سال 2011 میلادی نیز 4.32 میلیارد پوند گزارش شده است. این گروه به طور عمده در غرب اروپا، آمریکای شمالی، آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه فعالیت می کند.

"مک کارنی" رئیس شورای ثبات مالی، در این باره گفت که امروز گام برداشتن برای تاثیرگذاری در بازارهای مالی جهان و مدیریت ریسک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او ادامه داد که برای صنعت بیمه سرمایه و چارچوب های نظارتی، عوامل مهمی به شمار می آیند چرا که این عوامل برای پشتیبانی از ثبات مالی امری حیاتی محسوب می شوند.

در این گزارش آمده است که شرکت های بیمه هم اکنون در حال مبارزه با افزایش قوانین هستند که گروه های بزرگ را مجبور به سرمایه گذاری های اضافی می کند. 

کارشناسان بیمه تاکید می کنند که تنها از طریق اتخاذ قوانین مناسب و نظارت دقیق می توان مانع از اثرات مخرب ریسک های موجود شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  3  =  4