نگاه بیمه تجارت برون مرزی است

محمدابراهیم مقدم:

بانک‌های گشایش‌کننده اعتبار اسنادی به‌دلیل دریافت خدمات بیمه‌ای بر روی ریسک‌های تجاری، ارائه فرصت‌های مالی به بازرگانان و تولید‌کنندگان را با آسودگی خاطر به انجام خواهند رساند، به این ترتیب بیمه به عاملی برای تسهیل فعالیت‌های تجاری کشورهم مبدل خواهد شد.

به گزارش ریسک نیوز،مدیرعامل بانک تجارت گفت: نگاه بیمه تجارت برون‌مرزی است.

محمدابراهیم مقدم در پاسخ به دنیای اقتصاد مبنی‌بر اینکه نرخ بازدهی سود سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه طی سال‌های گذشته حدود 12 درصد بود، چرا بانکی مانند بانک تجارت درتاسیس شرکت بیمه‌ای با سرمایه 250 میلیارد تومان مشارکت کرد؟ و چه برنامه‌ای برای توجیه این سرمایه‌گذاری دارد، افزود: توسعه فرهنگ بیمه به‌ویژه بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری و همچنین ایجاد ارتباط با بازارهای خارجی برنامه‌هایی است که بیمه تجارت با اجرای آنها به سود قابل‌انتظار سهامداران خواهد رسید.
 

از سوی دیگر مهدی سامری، نماینده هیات‌موسس بیمه تجارت گفت: در شرایط فعلی که صنعت بیمه کشور در سال‌های اخیر متاثر از تحریم‌های ظالمانه غرب به درون‌گرایی وادار شده، بی‌تردید بخش زیادی از تغییر مثبت در این صنعت متاثر از تجارت خارجی خواهد بود.

وی افزود: رونق صادرات و واردات، تجارت بار دیگر در مسیر درست خودش قرار خواهد گرفت، این مسیر یعنی برقراری تعاملات تجاری از کانال بانک‌ها موجب می‌شود تا ریسک‌های حاصل از تجارت اعم از واردات و صادرات قابل‌شناسایی و پوشش شود.

او ادامه داد: متاسفانه در دهه اخیر تحریم‌های بانکی موجب شده بود که تجار مراودات خود را از شبکه‌های غیر‌رسمی یا از طریق صرافی‌ها انجام دهند که این امر موجب شده بود تا بخش عمده‌ای از تجار از خدمات ارزنده بیمه‌ای که به‌عنوان محافظ سرمایه یک بازرگان تلقی می‌شود، محروم بشوند.سامری گفت: در این شرایط صنعت بیمه در تعامل با صنعت بانکداری مجددا به دوران طلایی خود باز خواهد گشت، دورانی که طبق آمارها بیش از 75 درصد از ریسک‌های فعالیت بازرگانی کشور هم در حوزه واردات و مهم‌تر از آن در حوزه صادرات تحت پوشش شرکت‌های بیمه داخلی قرارداشت. اگر متولیان شرکت‌های بیمه در این دوران رکود با تبدیل تهدید تحریم به فرصت باز مهندسی ساختار و فعالیت‌های بیمه‌گری خود دست یافته باشند و با تدوین ابداعاتی خدمات خود را در این حوزه متنوع و به‌عبارتی به بلوغ کافی رسانیده باشند، دوران پساتحریم به نقطه عطفی برای شرکت‌های بیمه مبدل خواهد شد.

سامری در توضیح این تعامل که به نوعی برد – برد است، گفت: بانک‌های گشایش‌کننده اعتبار اسنادی به‌دلیل دریافت خدمات بیمه‌ای بر روی ریسک‌های تجاری، ارائه فرصت‌های مالی به بازرگانان و تولید‌کنندگان را با آسودگی خاطر به انجام خواهند رساند، به این ترتیب بیمه به عاملی برای تسهیل فعالیت‌های تجاری کشورهم مبدل خواهد شد.

به گفته وی، شرکت جدیدالتاسیس بیمه تجارت نیز به‌واسطه بهره‌مندی از مشارکت و پشتیبانی موسس اصلی خود یعنی بانک تجارت که عملا به جهت تخصص و ماموریت‌های ذاتی خود از سال‌های دور و پیش از تحریم، بیشتر از 30 تا40 درصد گشایش اعتبارات اسنادی کشور را انجام می‌دهد، خواهد توانست با ارائه بسته‌های بیمه‌ای تخصصی تجار در قالب برنامه بانک- بیمه خود که بر اساس آخرین مدل‌های بیمه‌ای روز دنیا مطالعه و بومی‌سازی شده، نقش و ماموریت خود را به خوبی ایفا و به سودآوری و موفقیت‌های پیش‌بینی شده خود نائل شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

30  −    =  28