تاخیر در اعلام وضعیت بیمه تجارت نو

باوجود برگزاری مجمع موسسین شرکت بیمه تجارت نو در روز ۱۳ آبان ۹۴، تا این تاریخ و باوجود گذشت ۱۷ روز از تشکیل این مجمع، هنوز تکلیف تایید مصوبات آن روشن نشده و بیمه مرکزی و بیمه تجارت نو در این زمینه به سهامداران اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از خبر اقتصادی، اعضای هیات‌مدیره این شرکت از بین سهامداران اصلی و حقوقی تعیین شده‌اند و مصوبات این مجمع نیز به تایید ناظر سازمان بورس رسیده است. 

برخی سهامداران در این زمینه خواستار اطلاع‌رسانی بیمه مرکزی هستند و دلیل تاخیر در ارسال تاییدیه مجمع، اجازه فعالیت و اعطای مجوز، را خواستار شده‌اند.
این درحالی است که برای ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها، باید مجوز فعالیت و تاییدیه بیمه مرکزی صادر شود تا مجوز ثبت شرکت صادر شود.
سهامداران با انتقاد از این روند و عدم پاسخگویی نهادهای ذی ربط در خصوص تعلل و تاخیر در اعلام مصوبات مجمع خواستار شفاف سازی و پاسخ به این پرسش هستند که چه زمان این شرکت شروع به فعالیت خواهد کرد.

طبق قانون شرکت بیمه تجارت نو پس از اخذ تاییدیه وزیر امور اقتصادی و ستاده مقابله با پولشویی مجمع خود را برگزار نموده است و منتظر تایید صورتجلسه مجمع توسط بیمه مرکزی است.

برابر ماده 34 اساسنامه تیپ شرکت های بیمه ؛ یک هفته پس از مجمع می بایست هییت مدیره شرکت بیمه تشکیل گردد. با احتساب تاریخ برگزاری مجمع و روند فعلی بنظر می رسد ممکن است انتخابات مجمع مؤسس از نظر اساسنامه زیر سوال برود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

14  −    =  4