قیمت طلا در سه ماه دوم ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۲۳ درصد کاهش داشت

اگر قیمت طلا بتواند در کانال ۱۳۰۰ دلاری باقی بماند احتمال افزایش مجدد آن به بیش از ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۹ دلار در هر اونس وجود دارد تا بخشی از زیان و ضرر سرمایه گذاران بین المللی جبران شود.

به گزارش ریسک نیوز،گرچه کاهش شدید قیمت طلا از اواسط ماه آوریل نگرانی های زیادی را در خصوص چشم انداز بازار جهانی طلا ایجاد کرده است ولی افزایش مجدد قیمت این فلز گرانبها می تواند امیدواری هایی را در خصوص سرمایه گذاری در این بازار ایحاد کند.
بر اساس این گزارش ،قیمت جهانی طلا پس از رشد متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون بیش از 23 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش افزایش قیمت طلا در ماه جولای موجب شده تا اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به بازار طلا بار دیگر تاحدی جلب شود. قیمت جهانی طلا از 1804 دلار در اکتبر 2012 میلادی به کمتر از 1180 دلار در 28 ژوئن 2013 میلادی رسیده است.
قیمت طلا در سه ماه دوم 2013 میلادی بیش از 23 درصد کاهش داشته که این مساله از سال 1968 میلادی بی سابقه است. بانک های مرکزی جهان نیز طی ماه های اخیر به جای فروش ذخایر طلای خود اقدام به خرید بیشتر کرده اند. میزان ذخایر طلای بانک های مرکزی اروپا و روسیه طی ماه ژوئن تغییری نداشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  25  =  33