آینده شغلی کارشناس بیمه در ایران چگونه است؟/ روند کند استخدام کارشناسان بیمه در جهان

با وجود این، آمار و اطلاعات دقیقی از میزان استخدام کارشناسان بیمه در ایران در دست نیست اما با درنظر داشتن موارد ذکر شده می‌توان حدس زد که این میزان در سال‌های آینده رو به رشد خواهد بود و بازار کار خوبی در انتظار کارشناسان حوزه بیمه باشد. بدنیست بدانید در سال ۲۰۱۱ میلادی صنعت بیمه ایران، چهل‌و‌چهارمین صنعت بیمه دنیا بوده است.

به گزارش ریسک نیوزبه نقل ار همشهری آنلاین اگر در حال حاضر دانشجوی کارشناسی بیمه یا یکی از رشته‌های مرتبط با آن هستید یا تصمیم دارید وارد این رشته شوید بد نیست کمی درباره بازار کار و آینده شغلی آن‌ بدانید.

یک کارشناس بیمه معمولا در شرکت‌های بیمه‌ای دولتی یا خصوصی یا نمایندگی‌های آنها مشغول به‌کار می‌شود. بسیاری از کارهای کارشناس بیمه در داخل شرکت انجام می‌گیرد اما گاهی لازم است برای ارزیابی، شخصا به محل مورد نظر خارج از شرکت مراجعه کند. روش استخدام کارشناس بیمه در کشور معمولا از طریق آگهی‌های استخدامی در روزنامه‌ها، سایت‌های اینترنتی و گاهی مؤسسات کاریابی است.

در سال‌های اخیر در ایران صنعت بیمه به سمت خصوصی شدن حرکت کرده و شاهد شکل‌گیری شرکت‌های خصوصی مختلف در این زمینه هستیم. از طرفی صنعت بیمه بسیار تخصصی‌تر شده و بیمه‌های مختلفی ایجاد شده است و با توجه به تبلیغاتی که از سوی شرکت‌های بیمه صورت می‌گیرد، استقبال مردم از آن رو به افزایش است.

با وجود این، آمار و اطلاعات دقیقی از میزان استخدام کارشناسان بیمه در ایران در دست نیست اما با درنظر داشتن موارد ذکر شده می‌توان حدس زد که این میزان در سال‌های آینده رو به رشد خواهد بود و بازار کار خوبی در انتظار کارشناسان حوزه بیمه باشد. بدنیست بدانید در سال 2011 میلادی صنعت بیمه ایران، چهل‌و‌چهارمین صنعت بیمه دنیا بوده است.

در مورد میزان درآمد کارشناسان بیمه در کشور هم اعداد و ارقام قابل اطمینانی در دسترس نیست اما شاید بتوان گفت از آنجا که اکثر استخدام‌ها در این زمینه در شرکت‌های خصوصی انجام می‌گیرد قانون و روش یکسانی برای پرداخت حقوق وجود ندارد و هر شرکت بیمه براساس سیاست کاری خاص خودش در مورد مقدار حقوق پرداختی تصمیم می‌گیرد. در جهان، روند استخدام کارشناسان بیمه رو به افزایش اما کند است. به‌طوری که پیش‌بینی شده بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ به میزان ۶ درصد رشد داشته‌باشد.

این در حالی است که مشاغل دیگر در این مدت زمان شاهد رشد ۱۴ درصدی در زمینه استخدام خواهند بود. در مورد میزان حقوق در کشورهای صنعتی هم طبق آخرین آمارها در سال ۲۰۱۳، درآمد سالانه یک کارشناس بیمه ۶۱۲۰۰‌دلار و متوسط حقوق سالانه کارشناسان بیمه تازه کار بین ۲۳۰۰۰ تا۴۵۴۰۰ دلار بوده‌ است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  3