مدت زمان نقدشوندگی سهام به کوتاه ترین زمان رسید

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار گفت: سرمایه گذاران در بازار سرمایه می توانند دو روزه سهام خود را نقد کنند که این مدت زمان کوتاه در بازارهای دیگر مشاهده نمی شود.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا حسن قالیباف اصل روز چهارشنبه با بیان آنکه یکی از مزیت های بازار سرمایه نقد شوندگی است، افزود: سرمایه گذاران بخش مسکن نیاز به زمان طولانی برای نقد شوندگی دارند.

به گفته مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار، سرمایه گذاران می توانند بلافاصله هرسهام در اختیار را نقد کنند.

قالیباف اصل اظهارداشت: حجم معاملات در سال گذشته رکورد مناسبی داشته ضمن آنکه دفعات معاملات به 40 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در بدترین وضعیت بازار پس از تشکیل صف فروش سهام بعد از دو روز فروش رفته و صف جمع می شود.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار با بیان آنکه ، نوسانات بازار سرمایه کوتاه مدت است، اظهارداشت: ازآنجا که سرمایه گذاری شرکت ها بلند مدت است تفکر سهامداران نیز باید بلند مدت باشد.

قالیباف اصل با اشاره به انتشار برخی شایعات در بازار سرمایه اظهار داشت: شرکت و سازمان بورس برای جلوگیری از انتشار این شایعات جلساتی را با سهامداران حقوقی و شرکت بورس و نیز مذاکراتی با سهامداران حقیقی داشته است. وی ادامه داد: انتشار شایعات برای ایجاد فضای روانی در بازار سرمایه است و به همین دلیل سهامداران حقیقی فضا سازی و اطلاعات رسانی بیشتر را خواستار شده اند.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار گفت: براساس اطلاعات به دست آمده بیشتر شرکت ها سال گذشته به بودجه های پیش بینی شده خود دست یافته اند و بسیاری از شرکت ها نیز عملکرد بیشتری نسبت به پیش بینی ها داشته اند ضمن آنکه بر اساس مطالعات در سال جاری نیز وضعیت شرکت ها مناسب است.

قالیباف اصل در باره تفاوت رشد قیمت ها در بازار سکه و ارز و بازار سهام ، اظهارداشت: رشد قیمت ها در بازار ارز و سکه ، نشان دهنده تورم است اما اگر قیمت سهام افزایش یابد این امر بیانگر بهره وری و بالندگی اقتصاد کشور است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  5  =  45