راه‌اندازی کمیته ریسک بیمه‌کوثر

عبدالرسول عطایی خبر داد:

شرکت‌های بیمه با بهره‌مندی از الگوی مدیریت ریسک و ازطریق کاهش خطرهای احتمالی می‌تواند افتخاراتی را برای صنعت بیمه به ارمغان آورد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از روابط‌عمومی بیمه‌کوثر؛ مدیرعامل شرکت در دومین همایش مدیریت ریسک و بیمه، ضمن بیان مطلب فوق، خاطرنشان‌کرد: ریسک بیمه‌های زندگی ازجمله ریسک‌های مهم صنعت بیمه است و باتوجه‎به اینکه تعهدات بیمه‌های عمروسرمایه‌گذاری بلندمدت است، تفاوت زیادی با بیمه‌های یک ساله سایر رشته‌ها دارد بنابراین ریسک‌ها باید به‌درستی شناسایی و صنعت بیمه خود را برای مدیریت این ریسک‌ها آماده کند.

عبدالرسول عطایی بیمه‌های عمر در صنعت بیمه را فرصت و تهدید دانست و گفت: اگر ریسک‌های این بیمه‌ها به درستی شناسایی و مدیریت شوند شرکت‌های بیمه می‌تواند با سرمایه‌گذاری درست و بلندمدت موجب رونق اقتصادی کشور و حفظ منافع بیمه‌گذار شوند.

وی تصریح‌کرد: توجه به ریسک‌های خاص و اهمیت به مشتریان خاص، عامل حفظ سرمایه‌های ملی و سرلوحه فعالیت‌های شرکت است.

مدیرعامل شرکت بیمه‌کوثر، ریسک را وجه مشترک تمام فعالیت‌هایی که انسان با آن سروکار دارد دانست و گفت: مدیریت ریسک فرایند شناسایی، ارزیابی، کنترل و نگاه‌داشت خطرها و ریسک‌ها در حوزه‌های گوناگون است.

عبدالرسول عطایی با بیان اینکه با بهره‌مندی از مدیریت ریسک در حوزه‌های مالی، اقتصادی، راهبردی، عملیاتی، امنیتی، مسئولیت‌های اجتماعی و زیست محیطی می‌توانیم سرمایه‌های افراد، سازمان‌ها و جامعه را مدیریت کرده و از آثار زیان‌بار خطرهای آن جلوگیری کنیم، تصریح‌کرد: کاهش هزینه، دستیابی به اهداف و رشد سازمان، کاهش اضطراب و نگرانی، جلوگیری از ضررهای مادی و معنوی ازجمله منافع بهره‌مندی از مدیریت ریسک است.

عبدالرسول عطایی از راه‌اندازی کمیته ریسک بیمه‌کوثر خبرداد و گفت: با ایجاد سیستم کنترل کیفیت، پایش مدیریت ریسک، برنامه‌ریزی بلندمدت و برگزاری جلسه‌هایی در سطح راهبردی توانستیم خطرها و ریسک‌ها را در بیمه‌کوثر کاهش داده و گواهی‌نامه مدیریت ریسک را به‌عنوان یکی از اولین‌ شرکت‌های بیمه‌ای دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت ریسک نقش پویا و اثرگذاری در هر سازمان دارد، گفت: افزایش بهره‌وری و قابلیت‌های سازمانی، هماهنگی برای سازماندهی نیازهای سازمانی، تصمیم‌سازی مدیریت ارشد و خلق ارزش‌های جدید با راه‌اندازی واحد مدیریت ریسک در هر سازمانی تحقق می‌یابد.

مدیرعامل بیمه‌کوثر افزود: با ورود به عرصه‌های تحقیقاتی و ارائه مقالات ارزنده می‌توان در راستای تغییر فضای کسب‌وکار، شیوه زندگی اجتماعی مردم، تغییر نگاه از دولتی به خصوصی شدن گام برداشت و همچنین در حوزه‌های توانگری مالی، نواوری و مشارکت در منافع، تهدیدات و ریسک‌ها را پیش‌بینی کرده و مدیریت ریسک را در سازمان‌ها اجرایی کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

61  −    =  58