به‌دنبال ایجاد الگو‌های جدید در وام قرض‌الحسنه هستیم

مدیر روابط عمومی بانک خصوصی حکمت ایرانیان گفت: برخلاف دیگر بانک‌های دولتی و خصوصی که متمرکز به وام‌های کلان هستند، سیاست بانک ما ارائه‌ی وام خرد است، زیرا آنچه موجب آرامش در زندگی می‌شود، میزان سرمایه نیست، بلکه پاک و حلال‌بودن آن است که می‌خواهیم به این امر جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا داوود رحیمی با بیان این‌که بانک حکمت ایرانیان، بانک عامل ارتش است، گفت: در سیاست‌های کلان امسال ما آن است که به حدود 50 الی 60 هزار نفر وام خرد بدهیم که عمدتا به نیروهای ارتشی است.

وی گفت: اعتقاد ما آن است که طبقه کف جامعه که قشر ضعیف‌تری هستند، وام تعلق گیرد، لذا مردمی که حتی ارتشی نباشند، می‌توانند وام دریافت کنند که میزان آن از یک میلیون تا 10 میلیون با توجه به درخواست افراد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که کارکنان ارتش با توجه به این‌‌که حقوق دریافت می‌کنند، به راحتی می‌توانند وام دریافت کنند، اما برای قاطبه مردم سیاست بانکی مشخص است، اما نه مانند برخی بانک‌ها که یکسال در نوبت بمانند، چرا که تلاش ما آن است که به قشر آسیب‌پذیر جامعه کمک کنیم. بنابراین وام قرض‌الحسنه و جعاله بیشتر و وام خودرو به صورت محدود‌تر ارائه می‌شود.

رحیمی سود بانکی به سپرده‌های مشتریان بانک متبوعش را با کف 11 درصد اعلام کرد و گفت: طبق مصوبه‌ی بانک مرکزی از 7 درصد تا 20 درصد به سپرده سود تعلق می‌گیرد که بیشتر بانک‌ها از 7 درصد شروع کرده‌اند، اما ما کف سود‌های سپرده‌هایمان را 11 درصد علی‌الحساب گذاشته‌ایم که استقبال خوبی داشته است.

مدیر روابط عمومی بانک حکمت ایرانیان درباره‌ی سود تسهیلات این بانک گفت: تلاش کرده‌ایم سود در تسهیلات رعایت کنیم و حد اعتدال داشته باشیم و با توجه به این‌که سیاست اصلی ما حمایت از قشر آسیب‌پذیر است و اکثر مخاطبان ما نیروهای ارتش هستند، لذا سعی می‌کنیم سود تسهیلات درصدی پایین‌تر از بانک‌های دیگر باشد.

وی خاطر نشان کرد که طبق سیاست بانک مرکزی برای وام‌های زیر 10 میلیونتومان یک ضامن می‌گیرند و ضمن آنکه برای نیروهای ارتش تلاش می‌‌کنیم که ضامن را بردایم، چون تمام اطلاعات مالی‌شان را داریم.

وی درباره‌ی گرفتن دو ضامن از سوی دیگر بانک‌ها را بدقولی برخی مردم عنوان کرد و گفت: البته گله ما از سامانه بانکی همین است که چرا سختگیری به روی وام‌های خرد است و وام‌های کلان که برخی بازپرداخت هم نمی‌شود، به راحتی به افراد داده می‌شود.

رحیمی اظهار کرد: آنچه موجب آرامش در زندگی می‌شود، میزان سرمایه نیست، بلکه پاک و حلال بودن آن است. بنابراین سعی می‌کنیم به واقع پول حلال به مردم بدهیم که در همین راستا سیاست‌هایی در دست اقدام داریم تا مفهوم واقعی بانکداری اسلامی را جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: در بانک حکمت ایرانیان ما به دنبال آن هستیم که الگو‌های جدید در وام‌ قرض‌الحسنه ایجاد کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

57  −  47  =