جزئیات پذیرش شرکت ها در فرابورس اعلام شد

معاون توسعه بازار فرابورس ایران به تشریح جزئیات پذیرش ۸ شرکت در سال جاری پرداخت و ابراز امیدواری کرد که در سال جاری روند پذیرش شرکت ها در فرابورس با افزایش بیشتری مواجه شود.

به گزارش ریسک نیوز، سیدمهدی علم الهدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص آخرین وضعیت پذیرش شرکت ها در فرابورس ایران در 5 ماهه امسال، افزود: در سالجاری همانند سال گذشته با انبوه تقاضای شرکت ها برای پذیرش در بازارهای مختلف فرابورس مواجه هستیم و براین اساس جلسات هیات پذیرش برای بررسی این تقاضاها برگزار شده است.

معاون توسعه بازار فرابورس ایران در ادامه از پذیرش 8 شرکت در سال جاری خبر داد و افزود: این شرکت ها در صنایع مختلف از جمله محصولات شیمیایی، غذایی، دارویی، حمل و نقل و ماشین آلات برقی فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: از 8 شرکت پذیرش شده در فرابورس ایران، شرکت های پاکدیس، شیشه سازی مینا، مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، توسعه حمل و نقل بین المللی پارسیان، سرمایه گذاری ارزش آفرینان، تولید برق ماهتاب کهنوج و دارو سازی سبحان انکولوژی در بازار دوم فرابورس ایران پذیرش شده اند و ایران ترانسفو ری تنها شرکت پذیرفته شده در بازار اول به شمار می آید.
علم الهدی درباره میزان سرمایه شرکت های پذیرش شده، گفت: شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با 720 میلیارد ریال سرمایه، دارنده بالاترین سرمایه در میان این شرکت ها است و شرکت 50 میلیارد ریالی شیشه سازی مینا کمترین سرمایه را در اختیار دارد.
وی با بیان اینکه شرکت های فوق در مرحله اولیه پذیرش قرار گرفته و هنوز درج نشده اند، اضافه کرد: علاوه بر این، شرکت های کشتیرانی جنوب خط ایران، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، سرمایه گذاری بوعلی، بیمه کوثر، توسعه و عمران شهرستان نائین، مواد ویژه لیا و مدیریت انرژی امید تابان هور، شرکت هایی هستند که در سال قبل پذیرش شده بودند و در سال 94 در فهرست نمادهای فرابورس ایران درج شده اند.
معاون توسعه بازار فرابورس ایران، معافیت مالیاتی، شفافیت اطلاعاتی، کشف عادلانه قیمت سهام و تأمین مالی آسان و مطمئن را از مزایای پذیرش شرکت ها در فرابورس ایران دانست و افزود: با توجه به سهولت بیشتر و زمان مورد نیاز کمتر برای گذراندن مراحل پذیرش در فرابورس ایران، بنگاه های اقتصادی فعال کشور می توانند برای توسعه کسب و کار خود از این طریق اقدام کنند.
علم الهدی با بیان اینکه در سال گذشته، رکورد تعداد شرکت های پذیرش شده در فرابورس شکسته شد و این عدد از 23 شرکت در سال 92 به 35 شرکت افزایش یافت، ابراز امیدواری کرد که طی سال جاری روند پذیرش شرکت ها در فرابورس با افزایش بیشتری مواجه شود و شرکت های جدیدی از طریق بازارهای مختلف فرابورس ایران وارد بازار سرمایه شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  24