بیمه البرز تکلیف افزایش سرمایه اش را روشن می کند

در مجمع عمومی

شرکت بیمه البرز روز ۲۶ دی جلسه مجمع عمومی فوق العاده خود را جهت تصویب افزایش سرمایه برگزار می کند.

به گزارش ریسک نیوز،طبق آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده بیمه البرز این جلسه در خصوص افزایش سرمایه     در ساعت 10 صبح روز شنبه 26 دی 94  درمحل تهران، خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از وحید دستگردی (ظفر)، نبش کوچه آبان، شماره 1320، طبقه ششم، برگزار می شود.  

به گزارش نقدینه گفتنی است سازمان بورس به بیمه البرز اجازه داده که سرمایه خود را 400 میلیاردریال افزایش دهد. در نامه ای که سازمان بورس ارائه کرده، اعلام شده که در اجرای قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه 1384، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بیمه البرزدر این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

بورس اعلام کرد که بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه شرکت و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.

سرمایۀ فعلی این شرکت 3 هزار و 600 میلیارد ریال است و قرار است این سرمایه را 400 میلیارد ریال افزایش دهد. بنا بر این گزارش منبع تأمین افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهد بود و موضوع افزایش سرمایه هم اصلاح ساختار مالی اعلام شده است.

گفتنی است انجام افزایش سرمایه ، حداکثر تا 60 روز پس از تاریخ این مجوز که روز 6 دی 94 است، امکانپذیر خواهد بود. وعدم انجام افزایش سرمایه درمهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

همچنین مطابق مادۀ 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نیست.

سهام شرکت بیمه البرز در تابلو اصلی معاملات بورس دادوستد می شود و آخرین قیمت ثبت شده سهام این شرکت 1.125 ریال بوده و نسبت قیمت به درآمد سهام این شرکت 7.71 است.

همچنین این شرکت 7.50 درصد سهام شناور داشته و شرکت پیش بینی درآمد سهام شرکت را 146 ریال پیش بینی کرده و در عملکرد 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 94 با تحقق 73 ریال از این درآمد 50 درصد بودجه را پوشش داد. ضمن این که سود انباشته این شرکت 71 درصد افزایش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  5  =  45