چهار تاکتیک اساسی در تبلیغات بیمه ای / چگونه یک آگهی متمایز خلق کنیم

طبق آزمایشی که در آمریکا انجام‌شده و تیم مدرسه بیمه آن را در ایران بومی‌سازی کرده به‌طور متوسط هر فرد فقط توانایی به یادآوردن سه اسم را در ابتدای پرسش دارد و باکمی فکر کردن ممکن است حداکثر تا نام پنج برند از یک محصول را به خاطر بیاورد.

به گزارش ریسک نیوز،هر روز با تبلیغات بسیار زیادی روبرو هستیم. صبح که بیدار می‌شویم بسته‌بندی محصولات غذایی برندهای مختلف روی میز صبحانه و در خیابان تراکت‌ها و بنرهای تبلیغاتی و تابلوی فروشگاه‌ها و در طول شبانه‌روز تبلیغات رادیو-تلویزیونی را می‌بینیم و می‌شنویم.

به عبارت دیگر از صبح تا شب در معرض هجوم فوجی از پیام‌های تبلیغاتی هستیم، اما فقط بعضی از تبلیغات به یاد ما می‌ماند. آیا تاکنون به‌این‌پدیده فکر کرده‌اید؟ طبق آزمایشی که در آمریکا انجام‌شده و تیم مدرسه بیمه آن را در ایران بومی‌سازی و تکرار کرده است به‌طور متوسط هر فرد فقط توانایی به یادآوردن سه اسم را در ابتدای پرسش دارد و باکمی فکر کردن ممکن است حداکثر تا نام پنج برند از یک محصول را به خاطر بیاورد. این موضوع اهمیت دیده شدن در بازار را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید جزو سه اسم اول حافظه افراد باشید باید دیده شوید.

در بین همه تصاویر موجود که در صفحات آگهی نشریه، آگهی شما باید متمایز باشد در این آگهی بهتراست از تصویر استفاده شود به یاد داشته باشید تصاویر با سرعت نور به چشم میرسند و تحلیل می‌شوند و کلمات با سرعت صوت درک می‌شوند بنابراین، در تبلیغ تصاویر از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

متأسفانه در بیشتر طرح‌ها از تصاویر به کار گرفته در تبلیغات خارجی و یا برگرفته شده از اینترنت استفاده می‌شود، گاهی که نمونه تبلیغ خارجی را کپی و با تغییرات جزئی منتشر می‌کنند. حتی‌المقدور از تصاویر بومی استفاده کنید. به این ترتیب، مخاطب با تصویر ارتباط عمیقتری برقرار میکند به خصوص در تصویری که قرار است حس معینی را به مخاطب منتقل کند یا او را به انجام کاری برانگیزد.

تصاویر هر قدر هم ساده باشند قدرت انتقال مفاهیم زیادی را دارند؛ البته به‌شرط اینکه تصاویر مناسبی انتخاب شده باشد. تصویر خوب آن است که متناسب با نوع تبلیغ طراحی‌شده باشد. در تبلیغات، بسته به شرایط و نوع محصول می‌توان حالت‌های متفاوتی از تصویر را استفاده کرد:

۱- تصویر محصول را در تبلیغات قرار دهیم. برای مثال، اگر قصد به تصویر کشیدن محصولی را دارید و قرار است این تصویر احساس لذت یا هیجان را در بیننده پدید آورد بهتر است تصویر محصول در مرکز آگهی قرار گیرد. اگر در این تصویر روی موضوع خاصی تمرکز دارید آن را برجسته نشان دهید.

۲- مصرف‌کننده را در حین استفاده از محصول نشان بدهید. در بیمه که با حس ترس و آرامش ارتباط دارد تصویر مخاطب یا مشتری که در حال بهره بردن از مزایای بیمه است، می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

۳- تصویری که نشان میدهد افراد پس از استفاده از محصول، رضایت خاطر دارند. در بیمه می‌توانید از تصویر خسارت حادث شده و تصویر زیان‌دیده در حال دریافت چک خسارت بیشترین بهره را ببرید، با بیان فاصله بین زمان حادثه تا زمان پرداخت خسارت می‌توان اثر مطلوبی بر ذهن مخاطب گذاشت.

4- در تصاویر بهتر است به‌جای نقاشی از عکسهای طبیعی استفاده شود، به‌این‌ترتیب، حس واقعی بودن منتقل میشود. بهتر است تصاویر حس حرکت را به مخاطب منتقل کنند نه حس سکون. زیرا احتمال موفقیت در تبلیغ بیشتر خواهد شد.

منبع: کتاب تبلیغات بیمه

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  8