تنوع خدمات بیمه ای در دنیا به حدود ۸۰۰ پایه رسید

تنوع خدمات بیمه ای در دنیا به حدود ۸۰۰ پایه رسیده که یکی از عوامل اصلی افزایش سه برابری سهم صنعت بیمه دنیا از تولید ناخالص ملی نسبت به ایران شده است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایرنا، محمدابراهیم تحسیری  افزود: هرچند یکی از جهت گیری های اصلی تحریم ها به سمت صنعت بیمه و به ویژه تحریم بیمه دریایی بود اما ایران توانست با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله بیمه معلم ،مشکلات این بخش از تحریم ها را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: این تجربه موجب شد بخشی از توانمندی بیمه معلم فعال شود و با توجه به این که کشتیرانی جمهوری اسلامی یکی از سهامداران اصلی این شرکت است،از هم اکنون آمادگی رقابت با بیمه های خارجی را داریم.

وی با اشاره به جایگاه ششم این شرکت دربین شرکتهای بیمه ای اظهار کرد: رسیدن به جایگاه پنجم تا سال 97 هدف گذاری شده که تحقق آن امکان پذیر و در دسترس است.

تحسیری خاطرنشان کرد: با توجه به جهت گیری ها و سیاست های اقتصادی دولت و نیز توانمندی ها و رشد بخش خصوصی ،انتظار می رود ،سهم بیمه های خصوصی در صنعت بیمه کشور افزایش یابد و سهم دولت به حداقل ممکن کاهش یابد.

مدیرعامل بیمه معلم تصریح کرد:سه سال قبل (اواخر دولت دهم ) این شرکت با 440 میلیارد ریال زیان انباشته مواجه بود اما سال گذشته 300میلیارد ریال سود در ترازمالی بیمه معلم ثبت شد و انتظار می رود این سودآوری در سال جاری به بیش از 400 میلیارد ریال افزایش یابد.

به گفته وی تا پایان دی ماه امسال بیش از یک میلیون و 536 هزار بیمه نامه در بیمه معلم صادر شده که پورتفوی (سبد سهام)آن بیش از 6 هزار میلیارد ریال است.
نایب رئیس هیات مدیره بیمه معلم نیز در این نشست خبری، افزایش پایه های بیمه ای و ایجاد تنوع در خدمات را از رویکردهای جدید بیمه معلم اعلام و اضافه کرد: هم اکنون سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص ملی یک و نه دهم درصد است که با توجه به میانگین سهم شش درصدی این صنعت در تولید ناخالص ملی کشورهای مختلف ،لازم است سیاست های افزایش این سهم در اقتصاد کشور جدی گرفته شود.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه ادامه داد:تنوع خدمات بیمه ای در دنیا به حدود 800 پایه رسیده که یکی از عوامل اصلی افزایش سه برابری سهم صنعت بیمه دنیا از تولید ناخالص ملی نسبت به ایران شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بهبود خدمات به فرهنگیان که یکی از 2 سهامدار عمده بیمه معلم هستند را از دیگر سیاست های این مجموعه دانست که نتایج و آثار آن در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.
حیدری کرد زنگنه در این نشست با اشاره به جایگاه اقتصادی استان هرمزگان اضافه کرد:بیمه معلم در استان هرمزگان با کسب 95امتیاز در شاخص های مختلفی مانند صدور بیمه نامه،پرداخت خسارت و وصول مطالبات در دسته های داخلی در رده استان های سبز قرار گرفته و رتبه اول بیمه معلم در سراسر کشور را کسب کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +    =  11