بیمه گر ان ترک به بازار بیمه ایران خوش بینند / آویوا دلگرم به بازار پررونق ایران در پساتحریم

چنانچه مجوز فعالیت مستقل به شرکت AvivaSA در ایران اعطا شود این شرکت می تواند تجارب خود را در زمینه ارائه خدمات بیمه بازنشستگی در ایران به کار گیرد چراکه هنوز بخش زیادی از این خدمات بیمه در ایران ارائه نشده و این کشور دارای ظرفیتهای زیادی برای فعالیت در این حوزه است.

به گزارش ریسک نیوز،شرکت بیمه AvivaSA یک شرکت بزرگ ترکیه ای است که برای ورود به بازار پررونق ایران در پساتحریم آماده می شود.

این شرکت پیشنهاد رسمی خود را به بیمه مرکزی ایران ارسال داشته و در انتظار تایید نهایی هیات نظارت این سازمان است.

بر اساس قوانین کشور ایران، شرکت های بیمه خارجی می توانند در صورت حائز بودن شرایط، به طور قانونی -مستقل یا از طریق شریک تجاری و یا ایجاد نمایندگی- در ایران به فعالیت بپردازند.

شرکت AvivaSA هم اکنون به صورت نمایندگی در ایران فعالیت دارد اما فعالیت مستقل این شرکت در ایران مستلزم اخذ مجوز از بیمه مرکزی ایران "CII" است.

نمایندگی این شرکت هم اکنون در ایران تحت عنوان "موسسه حامی مشاور هومان" فعالیت می کند.

یک کارشناس بیمه ای در این زمینه می گوید: چنانچه مجوز فعالیت مستقل به شرکت AvivaSA در ایران اعطا شود این شرکت می تواند تجارب وسیع خود را در زمینه ارائه خدمات بیمه بازنشستگی و حقوق در ایران به کار گیرد چراکه هنوز بخش زیادی از این خدمات بیمه در ایران ارائه نشده و این کشور دارای ظرفیتهای زیادی برای فعالیت در این حوزه است.

گفتنی است ، این شرکت بیمه گر ترک که پیش از این تقاضای خودرا جهت فعالیت در بازار بیمه ایران به بیمه مرکزی ارایه کرد ، در نظر دارد سهام یکی از شرکت های بیمه ایرانی را که در بورس و فرابورس عرضه می شود را نیز خریداری کند.

گفتنی است با موفقیت آمیز بودن مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای غربی سیلی از درخواستهای سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در ایران به حرکت افتاده که بخش زیادی از این سرمایه گذاران را شرکتهای بیمه ای تشکیل می دهند. بدین ترتیب با لغو تحریم ها علیه ایران می توان حضور چندین شرکت بزرگ بیمه ای دنیا در این کشور را پیش بینی کرد.

نابراین گزارش شرکت آویوا (AVIVA )  یکی از شرکت های خصوصی  بیمه عمر و زندگی ترکیه بوده  که دارای 31 میلیون مشتری با محصولات سرمایه گذاری ، پس انداز و بیمه است که در 31 اکتبر 2007 تاسیس شده است و زیر مجموعه یک هلدینگ سرمایه گذاری مشترک است که این هلدینگ  با ۴۳ میلیون مشتری، در ۲۱ کشور جهان، از نظر میزان درآمد سالیانه، در رتبه ششم از بزرگترین شرکت‌های بیمه جهان قرار دارد و فعالیت‌های این شرکت، در قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکای شمالی متمرکز می‌باشد همچنین از آویوا در لیست اولیه بازار بورس لندن و در لیست ثانویه بازار بورس نیویورک یاد می شود.

شرکت آویوا ترکیبی از بیمه های عمر ، بیمه های عمومی و کسب و کار مدیریتی را تحت یک برند مرغوب به مشتریان خود ارایه می دهد علاوه براین ارایه بیمه نامه های درمان نیز از دیگر خدماتی است که شرکت مزبور  در آن فعالیت می کند.

گفتنی است ، این شرکت بیمه ای از مجموعه شرکت های " گروه کمپانی های آویوا " است که قدمت آن به 150 سال پیش باز می گردد.

تهیه و تنظیم: واحد ترجمه پایگاه خبری ریسک نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

87  −    =  86