نسل جدید؛ نسل بی مهارت یا نسل سوخته در صنعت بیمه

نسل جدید کارکنان صنعت بیمه، در زمینی بازی می کنند که با حدود و ثغور و حتی قوانین آن ناآشناست؛ در نتیجه در حال حاضر بیشتر نیروی صنعت به جای به جریان انداختن تغییرات و ارتقاء صنعت، صرف نگهداری وضع موجود می شود.

به گزارش ریسک نیوز،دکترنورالهى ، معاون توسعه بازار یابی بیمه آسیا و عضو هایت ندیره شرکت بیه اتکایی امین مقاله ای که در شبکه های اجتماعی منتشر کرده به واکاوی منابع انسانی و مهارتهای نسل جدید بیمه گر پرداخته است که در ذیل می آید:

بر خلاف سایر صنایع، حتی صنعت خدمات مالی از قبیل صنعت بانکداری، بورس و لیزینگ، جریان تغییر و تحول در صنعت بیمه بسیار بطی (کند) بوده است؛ این موضوع هم در ماهیت خدمات بیمه ای و هم در فرآیند و فن آوری ارائه خدمات بیمه صدق می کند.

شاهد این مدعا، ساختار سازمانی صنعت و قوانین و مقررات ناظر بر عملیات بیمه گری است که برای چند دهه بدون تغییر قابل توجه صنعت بیمه در کشور را هدایت کرده است.

البته صنعت بیمه، هرازگاهی تغییراتی برون زا و در واکنش به محیط به خود دیده است. برای مثال تغییرات قانون شخص ثالث اجباری در سالهای اخیر که پس از چند دهه صورت گرفت یا تغییرات ناشی از اجرای سیاست های ذیل اصل 44 قانون اساسی کشور از جمله این تغییرات است.

این تغییرات بطی، باعث عدم پذیرش نیروهای جوان، تحصیلکرده و صاحب نظر در صنعت یا به اصطلاح حالت پس زنی، نسبت به نخبگان، نیروی انسانی و مدیران جوان شده است.

شاید این مدعا مطرح شود که هم اکنون در صنعت نیروهای جوان تحصیل کرده بسیاری وجود دارند که البته صحیح است با این حال، نسبت نیروهای تحصیلکرده در شرکت های بیمه به کل منابع انسانی هنوز پایین می باشد، این نسبت، به خصوص در جایگاههای مدیریتی و تصمیم سازی، بسیار ناچیز است.

دلیل این موضوع، مزیت مدیران و کارشناسان باسابقه صنعت بیمه نسبت به جوانان تحصیلکرده (نسل جدید)است. این مزیت و برتری به این دلیل است که مدیرانی که در ساختار و سیستم چند دهه اخیر رشد کرده اند به دلیل ثابت ماندن صنعت و عدم تحول و نوآوری، به نسبت نسل جدید دارای تجربه و سابقه بیشتر است، ساختار مکانیکی، بوروکراسی و روابط غیر رسمی و عمدتا غیرکارکردی صنعت را به خوبی و بهتر از نسل جدید می شناسد و به این دلیل است که صنعت، علاقه و انگیزه زیادی به تغییر شرایط ندارد و ایده های نوآور و خلاقانه را در دالان های تو در توی دیوانسالاری خود محبوس می سازد .

به زبان ساده تر، نسل جدید کارکنان صنعت بیمه، در زمینی بازی می کنند که با حدود و ثغور و حتی قوانین آن ناآشناست؛ در نتیجه در حال حاضر بیشتر نیروی صنعت به جای به جریان انداختن تغییرات و ارتقاء صنعت، صرف نگهداری وضع موجود می شود.

اخبار بیمه گران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

70  −    =  67