فاز دوم طرح ساماندهی جامعه کارگزاران رسمی بیمه عملیاتی شد

با طراحی و راه‌اندازی پنجره الکترونیکی تعاملی

مرحله دوم طرح ساماندهی جامعه کارگزاران رسمی بیمه از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) با طراحی و راه‌اندازی پنجره الکترونیکی تعاملی فیمابین جامعه کارگزاران رسمی بیمه با بیمه مرکزی ج.ا.ایران و شرکت­های بیمه عملیاتی و آماده بهره ­برداری شده است.

به گزارش ریسک نیوز. این سامانه در هیئت عامل بیمه مرکزی ج.ا.ایران بررسی و با اجرای آن از ابتدای اسفند سالجاری موافقت شد. کلیه کارگزاران رسمی بیمه از طریق وب سایت مربوطه به نشانی : https://sanhabnet.centinsur.ir و با اختصاص و دریافت کد کاربری و رمز عبور (از جانب بیمه مرکزی ج.ا.ایران بصورت پیام و ایمیل ارسال می­گردد)، در قالب یک میز کار مخصوص بخود می‌توانند امکانات زیر را در اختیار داشته باشند:

– مشاهده بخشنامه­ های ابلاغی ، اطلاعیه ها و پیام های ارسالی بیمه مرکزی ج.ا.ایران

– مشاهده پرتفوی ( با امکان تطبیق عملکرد واقعی خود با پرتفوی ثبت شده در سامانه سنهاب )

– ویرایش و تغییر اطلاعات اقامتگاه قانونی

– ارسال درخواست تمدید پروانه فعالیت

– ارسال درخواست تغییر محل فعالیت

– ویرایش و تغییر اطلاعات کارکنان و بازاریابان

– ویرایش اطلاعات مدیرعامل، اعضاء هیئت مدیره، سهامداران، مسئولین شعب و بازرسان شرکت های کارگزاری بیمه

– درخواست تعلیق فعالیت

– درخواست رفع تعلیق فعالیت

– درخواست لغو پروانه فعالیت

– ارسال اظهارنامه مالیاتی به تفکیک سال مالی فعالیت

– ارسال صورتهای مالی به تفکیک سال مالی فعالیت ( مربوط به شرکت های کارگزاری بیمه )

با عملیاتی شدن پنجره الکترونیکی تعاملی مورد اشاره که با هدف الکترونیکی نمودن ارتباطات فیمابین جامعه کارگزاران رسمی بیمه با بیمه مرکزی ج.ا.ایران و شرکت­های بیمه و همچنین افزایش سطح شفافیت عملکرد کارگزاران بیمه و تسهیل نمودن دسترسی آنها به اطلاعات مورد نیاز خود و … صورت پذیرفته است، از این پس کلیه کارگزاران رسمی بیمه می­بایست درخواست‌های خود را به صورت کامل و همراه با مدارک و مستندات مربوطه از طریق سامانه فوق­الذکر به بیمه مرکزی ج.ا.ایران ( اداره نظارت بر صلاحیت کارگزاران ) ارسال نمایند. لازم به ذکر است که این فرایند تا پایان سال جاری به صورت آزمایشی و از ابتدای سال ۱۳۹۵ به صورت رسمی، عملیاتی می‌گردد و به درخواست‌های کارگزاران رسمی بیمه که خارج از سامانه فوق الذکر ( به صورت فیزیکی) ارسال گردد، ترتیب اثر داده نخواهد شد

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×    =  42