دور فانتزی صنعت بیمه

صنعت بیمه یکی از جریان های شناخته شده تشکیل سرمایه در اقتصاد مدرن است که همزمان با مدیریت ریسک فعالیت های اقتصادی قادر به تجهیز منابع مالی برای فعالیت های اقتصادی است طبیعا ترکیب نیروی انسانی ونرم افزاز های به کار گرفته شده در صنعت بیمه باید بیمه گران قادر به میدان داری در فضای پرریسک اقتصادی کند .

به گزارش ریسک نیوز،یک مقایسه ساده بین فعالیت های بانکی وبیمه ای نشان می دهد که اساسا کسی در معاملات بانکی برای زیان وارد نمی شود واساسا این نوع فعالیت ها دارای حاشیه های امن شناخته شده ای هستند درحالی که امروزه روز، همین فعالیت های بانکی هم بخشی از ریسک های مشارکتی و تسهیلاتی خود را با ابزار بیمه، کم خطر وکم ریسک  می کنند.

با چنین برداشتی وقتی کارشناسان صنعت بیمه اعلام می کنند که کاهش دو درصدی سود سپرده های بانکی موجب زیان شرکت های بیمه می شوند ودر تبیین چرایی ان می گویند که هفتادردصد ذخایر بیمه به صورت سپرده های سود اور در نزد بانک ها نگه داری می شود در حالی که ایین نامه های بیمه مرکزی به سی درصد توصیه کرده است این سوال پیش می آید که فعالان صنعت بیمه به کدام سو می روند.

شاید دور باطل فانتزی این فعل و انفعالات غیر قابل باور باشد که بانک ها برای امنیت سپرده گیری و تسهیلات دهی سرویس بیمه را به عنوان یک مزیت به مشتریان خود مطرح می کند و  در مقابل بیمه ها برای تضمین سود ذخایر خود به خصوص در بیمه عمر به سود نازل سیستم بانکی بسنده می نمایند و صنعت بیمه که مجمع تخصصی مدیران ریسک است در ابتدایی ترین سیستم مانند بازنشستگان به کمترین سود بازارهای مالی یعنی سیستم بانکی تکیه می کنند.

این عدم رضایت زمانی به اوج خود می رسد که در اخبار چند هفته اخیر می شنویم یک شرکت بیمه به نام بیمه ساچه تامین مالی بزرگترین پروژه خرید هواپیمایی ایران از ایرباس را به عهده گرفته است.

در این مورد و درباره کم تحرکی و بی ابتکاری صنعت بیمه باز هم خواهیم نوشت./ سمیرا بابایی عصر اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

52  −    =  46