واکنش روحانی به منتقدان برجام: تنها ۳ ماه از برجام گذشته نه ۳۰ سال

– رئیس جمهور با یادآوری اینکه تنها سه ماه از برجام گذشته است، تأکید کرد: برخی فکر می‌کنند ۳۰ سال از برجام گذشته، کافی است ببینید در این سه ماه چه گشایش های فراوانی ایجاد شده است.

به گزارش ریسک نیوز،حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم سمنان با یادآوری اینکه امروز روابط بانکی بین بانک‌های ایران و جهان یکی پس از دیگری گشوده می‌شود، تصریح کرد: هر کشوری که می‌رویم اولین قرارداد ما ارتباط بانک مرکزی ایران با بانک‌های آن کشور است.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

**هر مقام خارجی که به ایران آمد، همچنین هر سفری که ما به کشورهای دیگر داشته‌ایم با آنها قرارداد بانکی امضا کردیم.

**یادمان باشد وقتی ویرانی رخ می‌دهد بازسازی و نوسازی زمان‌بر است. در حال حاضر موانع از پیش پا برداشته شده و وقتی موانع برداشته می‌شود سرمایه‌گذار خارجی به ایران می‌آید که البته زمان‌بر است.

** ملت ایران تصمیم گرفتند که با همه فشارها، فشار تحریم‌ها و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی را یکی پس از دیگری حل و فصل کنند.

**از مردم به خاطر اینکه در طول 31 ماه دولت یازدهم همواره در کنار دولت و نظام بوده‌اند و همیشه نیز پاسخگوی ندای رهبری بوده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

**امروز از فراز بلندی که پیش رو داشته‌ایم و ارتفاعی که باید بپیماییم، تقریباً‌به قله نزدیک شده‌ایم.

*{با اشاره به توافق ایران و گروه 1+5 و خروج ایران از فصل هفت منشور سازمان ملل} ملت بزرگ ایران توانست با قدرت خود تمام قطعنامه‌های تحریمی فصل هفت علیه کشور را از بین ببرد. همه قطعنامه‌هایی که علیه ایران بود امروز لغو شده‌اند و آنها که فکر می‌کنند و می‌گویند که برجام برای ما کاری نکرده است باید بگویم که برجام افتخاری سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است.

**چه کسی فکر می‌کرد 6 قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام یکی پس از دیگری لغو و مطرود شد و برای همیشه به زباله‌دان تاریخ انداخته شود?

**مردم یادشان نرفته است که فروش نفت ایران که به عنوان یک قدرت اقتصادی در صحنه بین‌الملل حضور داشت را به نصف تغییر دادند و از دو میلیون بشکه در روز به یک میلیون بشکه کاهش دادند. مردم همچنان شاهد بودند که کشتیرانی به علت تحریم ایران برای انتقال کالا به داخل با مشکلات فراوانی مواجه بود.

**مردم یادشان نرفته است که انتقال هیچ پول بانکی از طریق سیستم‌های بانکی به کشور امکان‌پذیر نبود و به قرن نوزدهم رفته بودیم و همه چیز از طریق صرافی‌ها حل و فصل می‌شد.

*{با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه‌ها و هجمه آنها علیه دولت}انتقاد از دولت اشکالی ندارد و نقد دولت گاهی لازم است اما ملت ایران آشوب و هرج و مرج رسانه‌ای را نمی‌پسندد و هجمه‌های غیراخلاقی رسانه‌ها در شأن ملت بزرگ ایران نیست.

** اگر حمایت مردم نبود هیچ‌گاه نمی‌توانستیم موفقیت برجام را در برابر قدرت‌های بزرگ به دست آوریم.

** برای من جای تعجب است که برخی می‌خواهند به گونه‌ای القاء کنند که ملت ایران پیروز نیست بلکه آمریکا پیروز است. برای من جای تعجب است که برخی‌ می‌گویند دیپلمات‌های ایرانی پیروز نیستند بلکه صهیونیست‌ها پیروز هستند؛ کجا رفت تعصب ملی و غیرت دینی؟ چرا واقعیت‌ها را برای مردم نمی‌خواهند روشن کنند و چرا در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی به دست آورده است نمی‌خواهیم سر فرود آوریم.

تکمیل می‌شود…

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

31  +    =  41