رتبه نخست شفافیت مالی درشبکه بانکداری به بانک انصار رسید

بر اساس تازه ترین آمار اعلام شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک انصار همچون سنوات گذشته موفق شد رتبه برتر را در شفافیت اطلاعات مالی از نظر امتیاز «به موقع بودن» و «قابلیت اتکاء اطلاعات»، بین بانک ها به دست آورد.

به گزارش ریسک نیوز،اداره نظارت بر ناشران بورسی در گزارش مربوط به دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفند ماه1394، اعلام داشت که بانک انصار از نظر " به موقع بودن و قابلیت اتکاء اطلاعات" موفق به کسب رتبه نخست در بین بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و رتبه ششم در بین شرکتهای بورسی شده است. همچنین، در این گزارش آمده است که بانک انصار در دوره های گذشته نیز همواره از نظر این شاخص در رتبه‌های اول و دوم گروه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری قرار داشته است.

آقای یحیی فروتن قائم مقام بانک انصار طی گفتگویی که پس از اعلام این خبر انجام شد گفت: تبعیت از قوانین حاکمیت شرکتی برای انتشار اطلاعات مالی به موقع و قابل اتکاء، یک فاکتور مهم بر رفتار سرمایه گذار است که می توان با رعایت آن ، اعتماد سرمایه گذاران را نسبت به بازار سهام بهبود بخشیدتا هم سرمایه گذاران و هم شرکت ها از آن بهره مند گردند و ریسک سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران  و هزینه سرمایه برای شرکت ها کاهش یابد. این امر در نهایت به ایجاد منابع تامین مالی با ثبات در شرکت ها خواهد انجامید که از مهمترین آنها انتشار سهام عادی است. خوشبختانه این اعتماد، به لطف زحمات صادقانه همکاران ما در بانک انصارزمینه  ارائه اطلاعات به موقع و قابل اتکاء در بازار سرمایه را فراهم نموده است و ضمن ارزشمند وبا ثبات شدن ارزش ذاتی سهام بانک، نسبت به متوسط صنعت بانکداری از وضعیت خوبی برخوردار بوده و در فرآیند افزایش سرمایه، بیشترین استقبال از حق تقدم سهام توسط سهامداران صورت پذیرفته است.

قائم مقام بانک انصار ضمن اشاره به جایگاه بازار سرمایه هر کشور در اقتصاد عنوان نمود که در صورت دسترسی آسان به اطلاعات قابل اتکاء و به موقع توسط سرمایه گذاران، فرضیه بازار کارا  شکل گرفته و منجر به ایجاد بازدهی متناسب با ریسک انجام شده در بازار و قابلیت نقد شوندگی سریع و آسان و بالارفتن درجه نقدشوندگی در بازار سرمایه خواهد شد.

قائم مقام بانک انصار در ادامه تصریح نمود: عدم شفافیت اطلاعات باعث افزایش هزینه مبادلات و ناتوانی بازار سرمایه در تخصیص بهینه منابع می شود و لذا توسعه سازوکار های لازم جهت نظارت و کنترل بر نحوه و چگونگی انتشار اطلاعات در بازار سرمایه بسیار مهم است.

ایشان در پایان به لزوم پایبندی همه بانکها و موسسات مالی به رعایت اصول حاکم بر شفافیت مالی و برخورد قاطع با ایجاد هرگونه رانت‌اطلاعاتی در جهت ارتقاء سطح و جایگاه بانکها در بازارسرمایه به عنوان صنعت  اثرگذار در این بازار و همچنین اقتصاد کشور تاکیدکرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +  3  =