جراحی اشتباه «پا»/ پزشک مقصر از کار منع شد

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه حادثه بیمارستان اراک در حال پیگیری است و ما به عنوان مدعی العموم طرح شکایت کردیم و پزشک مقصر نیز از کار منع شد، گفت: همکاران ما باید بدانند با توجه به گسترش رسانه‌های عمومی مختلف، در اتاق شیشه ای زندگی می‌کنیم.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم،ایرج حریرچی – سخنگوی وزارت بهداشت درباره حادثه بیمارستان اراک اظهار داشت: در مورد حادثه اراک موضوع از جهات مختلف قابل توجه است. در درجه اول باید بدانیم که قصور پزشکی مختص بیمارستان‌های ما نیست و در همه جای دنیا رخ می‌دهد و اجتناب ناپذیر است.

حریرچی در این خصوص افزود: البته در صورت قصور پزشکی باید با آن برخورد شود؛ در مورد گزارش اراک نیز برخورد موقت با پزشک انجام شده و وی تا اطلاع ثانوی از فعالیت منع شده تا بررسی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

وی گفت: پرونده بیمارستان اراک نیز به مراجع قانونی و نظام پزشکی ارجاع داده شده است و باید منتظر بررسی‌ها و تعیین درجه قصور پزشک باشیم تا تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ شود.

به گزارش وزارت بهداشت حریرچی در نشست خبری این هفته خود عنوان کرد: در موضوع اخیر هنوز خانواده بیمار شکایتی را مطرح نکردند و ما به عنوان متولی سلامت و مدعی العموم خود را موظف به بررسی این موضوع و شفاف سازی در این مورد دانستیم.

حریرچی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش رسانه‌های مختلف عمومی رسمی و غیر رسمی و سرعت انتشار اخبار، همکاران ما باید توجه داشته باشند که ما در اتاق شیشه ای زندگی می‌کنیم و باید اخبار این حوزه در اسرع وقت به صورت شفاف و از مبادی رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

گفتنی است، در برخی از رسانه‌ها عنوان شده است که مردی 74 ساله، پای شکسته خود را به تیغ جراحی سپرد اما پزشکان به اشتباه، به جای پای چپ، پای راست او را شکافتند که در نهایت، این امر جان او را گرفت. بیمارستان دولتی اراک یکی از مراکز قدیمی درمانی این شهر بوده که به لحاظ امکانات و خدمات پزشکی وضعیت مطلوبی ندارد. بسیاری از خطا‌ها و اشتباهات پزشکی گزارش نمی‌شوند و همین موضوع ارائه آمار دقیقی از میزان خطا و اشتباهات در حوزه پزشکی و درمانی را دشوار‌تر می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  2