شیب افزایش قیمت ها در فاز دوم هدفمندی کمتر از مرحله اول است

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد: شیب در نظر گرفته شده برای افزایش قیمت ها در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها کمتر از مرحله اول آن است.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا رضا فاطمی امین، معاون برنامه ریزی وزارت صنعت،معدن و تجارت روز یکشنبه در نشستی خبری در خصوص میزان افزایش قیمت ها در فاز دوم هدفمندی یارانه ها اعلام داشت: گام دوم در مدت زمان کوتاه تری اجرا خواهد شد و در بخش صنعت شیب ملایم تری نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت برق در فاز دوم هدفمندی یارانه ها کمترین افزایش را برای بخش تولید، خواهد داشت ،یادآور شد که قیمت گاز بیشترین افزایش را به خود اختصاص خواهد داد.

وی از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد و گفت: پیشنهادی که برای قیمت برق در نظر گرفته شده است، قیمت گاز و سوخت مایع را متعادل می کند.

 

**تنها نگران واحدهای تولیدی کوچک هستیم

فاطمی امین با یادآوری اینکه در فاز دوم هدفمندی یارانه ها ،بنگاه های بزرگ تولیدی با مشکلی مواجه نخواهند شد و مانند سابق به کار خود ادامه خواهند داد ، تنها نگرانی را در خصوص واحدهای تولیدی کوچک ابراز کرد.

وی تاکید کرد:دراجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها ، آمارهای نگران کننده ای نداشتیم و اجرای این قانون آثار چالش زایی در بر نداشته و فکر می کنیم در فاز دوم نیز با مشکل خاصی رو به رو نشویم.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد که در مرحله نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ، واحدهای تولیدی بزرگ افزایش تولید نیز داشته اند و اگر نوسانات نرخ ارز بوجود نمی آمد، شاهد مشکلات فعلی نیز نبودیم.

 

**تولید روآ متوقف نشده است

فاطمی امین با اعلام کاهش 28 درصدی تولید خودرو در فروردین ماه سال جاری ، اظهار داشت: از این تعداد 14 هزار دستگاه مربوط به وانت پیکان،شش هزار دستگاه روآ و هشت هزار دستگاه پژو 206 می شود.

وی علت کاهش تولید وانت پیکان و روآ را جایگزینی آنها با خودروهای با استاندارد بالاتر اعلام کرد و گفت: پژو 206 هم بعلت ورود رانا به بازار که فیس لیفتی از 206 است و استفاده از پلت فرم آن برای تولید رانا با کاهش تولید مواجه شده است.

یادآورمی شود طبق اعلام شرکت ایران خودرو، تولید خودروی روآ از پایان شهریورماه 1390 بدلیل عدم انطباق با استانداردهای خودرو متوقف شده است.

سازمان ملی استاندارد ایران هم تاکید کرده بود که از شماره گذاری این خودرو خودداری می کند، این در حالی است که معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت امروز تصریح کرد که تولید این خودرو تنها کاهش یافته است.

 

**طرح های فولادی در قالب مهر ماندگار تکمیل می شود

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه 190 طرح صنعتی در قالب مهر ماندگار تکمیل می شود ،اظهارداشت :این طرح ها تا خرداد ماه سال 1392 به بهره برداری می رسند و با افتتاح آنها دیگر طرح بزرگ ناتمام در حوزه صنعت وجود نخواهد داشت.

فاطمی امین مجموع سرمایه گذاری این طرح ها را 15 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: چهار هزار میلیارد تومان از سرمایه گذاری این طرح ها به صورت ارزی بوده و از صندوق توسعه ملی تامین می شود و سه هزار میلیارد تومان باقی مانده به صورت ریالی است که هماهنگی های لازم برای تامین آن با وزارت اقتصاد و دارایی انجام شده است.

وی یادآور شد تعداد 15 طرح از این طرح ها دولتی بوده که چهار مورد آن مربوط به طرح های فولادی است.

شایان ذکر است مقرر شده بود تا هشت طرح فولادی پس از آماده سازی زیرساخت ها برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود که تاکنون این کار صورت نگرفته است.

 

**مسئول تامین مالی نیستیم

معاون وزیرصنعت،معدن وتجارت تاکید کردکه این وزارتخانه مسئول تامین مالی نیست اما به خاطر اینکه مشکلات ناشی از تامین مالی واحدهای تولیدی مربوط به این حوزه نیز می شود آن را پیگیری می کنیم.

فاطمی امین همچنین از اعلام آمار منابع پرداخت شده به واحدهای تولیدی خودداری کرد و آن را وظیفه بانک مرکزی دانست.

شایان ذکر است این جلسه با انتقاد خبرنگاران از برخوردهای دوگانه و تبعیض آمیز روابط عمومی وزارت صنعت ،معدن و تجارت با خبرنگاران همراه بود.

گفتنی است خبرنگاران از اولویت دادن به خبرنگاران حوزه بازرگانی در انجام مصاحبه ها و جایگزینی آنان در برنامه های تولیدی به جای خبرنگاران حوزه صنعت و همچنین تشکیل میز رسانه در روابط عمومی وزارت صنعت گله داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  5  =