آغاز توزیع کارت آزمون ارشد آزاد از ساعت ۱۱ امروز

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۱۱ امروز آغاز می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهروز دانشیان رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، ضمن اعلام این خبر با اشاره به رقابت ۴۷۸ هزار و ۳۴۹ نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این آزمون در ۱۳۵ مجموعه امتحانی و در۶ نوبت صبح و عصر روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه ۶ الی ۸ خرداد ماه در ۶۹ حوزه امتحانی ۳۱ استان کشور برگزار می شود و در هر نوبت بین ۶۵ تا ۹۱هزار داوطلب شرکت کننده در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و هنر با یکدیگر به رقابت می پردازند و بیشترین داوطلب در این آزمون در رشته حقوق با ۶۱ هزار و ۲۵۵ داوطلب و سپس مجموعه حسابداری و مالی با ۴۸۰۰۴ داوطلب است.

وی خاطرنشان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی، ۴۴/۴۵ درصد شرکت کنندگان را بانوان و ۵۵/۵۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند. همچنین جوانترین داوطلب شرکت کننده در این آزمون، فردی ۱۶ ساله و مسن ترین داوطلب فردی ۸۲ ساله است. حدود ۵۲ هزار و۲۷۶ نفر از داوطلبان از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان فعال، آزادگان، شاهد و رزمندگان هستند.

 

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هیچ محدودیت سنی، جنسی و منطقه ای در پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد وجود ندارد، گفت: تنها ملاک پذیرش، نمره کسب شده داوطلب است.

 

دانشیان ادامه داد: سؤالات کلیه مجموعه‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی به جز مجموعه های نوازندگی ساز جهانی، طراحی پارچه و لباس، طراحی فضاهای آموزشی، برنامه ریزی شهری و منطقه ای، طراحی شهری، معماری، طراحی صنعتی، تصویر سازی، نقاشی، ارتباط تصویری و هنرهای نمایشی که دارای یک درس تشریحی هستند به صورت تستی خواهد بود. آزمون درس تشریحی در مجموعه‌های مذکور همزمان با آزمون تستی برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های کارگردانی نمایش و موسیقی علاوه بر آزمون تستی و تشریحی دارای آزمون عملی نیز هستند که این آزمون بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در این دو رشته برگزار خواهد شد که جزئیات آن متعاقبا اعلام می‌شود.

 

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در پایان با تاکید بر اینکه اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد از طریق شماره داوطلبی صورت می گیرد، گفت: داوطلبان لازم است در حفظ و نگهداری شماره داوطلبی خود دقت لازم را داشته باشند. نتایج این آزمون در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  3