خودپردازی که پول نقد را به بیت کوین تبدیل می‌کند

زمانی بود که فرد می‌بایست شخصا با صاحب بیت کوین در یک رستوران ملاقات می‌کردند تا بتواند به چند بیت کوین دسترسی داشته باشد؛ اما اکنون عصر بیت کوین در حال تغییر است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از تارنمای شاپرک تبدیل پول نقد داخل کیفتان به بیت کوین (Bitcoin) یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دسترسی به پول دیجیتال است.

زمانی بود که فرد می‌بایست شخصا با صاحب بیت کوین در یک رستوران ملاقات می‌کردند تا بتواند به چند بیت کوین دسترسی داشته باشد؛ اما اکنون عصر بیت کوین در حال تغییر است.

زاک هاوری مو سس Lamassu Bitcoin Ventures می‌گوید: هدف Lamassu Bitcoin Ventures آسان تر کردن فرایند خودپرداز بیت کوین است.

این شرکت نمونه ای از خودپرداز رومیزی خود را در کنفرانس بیت کوین لندن به نمایش گذاشته است. شعار آن «دسترسی به بیت کوین در پانزده ثانیه» است و فرایندی را نوید می‌دهد که تا حد ممکن ساده است سادگی به معنای قبول کردن
پول نقد است (نه کارت‌های پرداخت) تا به این ترتیب از مواجهه با بانک‌ها جلوگیری شود.

او در کنفرانس بیت کوین لندن گفت: با ماشین بیت کوین ما نیازی به موافقت بانک برای آغاز فعالیت نیستیم و تنها به پول نقد نیاز است.
نخستین ماشین نمونه در حیاط خانه مو سس آن ساخته شد.
این ماشین دارای یک صفحه لمسی است تا مرحله اول فرایند را برای کاربر آماده کند؛ بیت کوین دارای یک دوربین QR code است که QR code بیت کوین کاربران را اسکن می‌کند.

این امر زمانی انجام می‌شود که پول نقد به حساب واریز شده است (ماشین نرخ فعالی ارز را در صفحه نمایش نشان می‌دهد) و یک فرورفتگی نیز برای بازخورد اسکناس‌ها در خودپرداز وجود دارد.
به گفته سازندگان، این دستگاه از ارزهای مختلفی حمایت می‌کند.

 هنگامیکه کاربر پول نقد را در دستگاه قرار می‌دهد؛ مقدار دقیق بیت کوین به آدرس بیت کوینی که با اسکنر کدهای QR مربوط است؛ ارائه می‌شود. قبل از تایید تراکنش سیستم به ده تابی است دقیقه زمان نیاز دارد.
هار وی می‌گوید: لاما سو قصد دارد خودپردازها را به صورت جهانی توزیع کند. تولید از پایان ماه آگوست شروع می‌شود و محموله کالا از اول پاییز ارسال می‌شود؛ اما این خودپردازها در کجا قرار خواهند گرفت؟

هنگامیکه خریداران تصور کنند می‌توانند تقاضا برای بیت کوین را پاسخگو باشند، به عنوان مثال درون یک فروشگاه با تعداد زیادی خریدار یا فروشندگان کوچک آن‌ها که بیت کوین را قبول می‌کنند. به این ترتیب استفاده از بیت کوین بیشتر ترویج می‌شود.

این دستگاه هیچ مقداری از ارز دریافتی را حذف نمی‌کند؛ بلکه قصد دارد از فروش واحدهای سخت افزاری سود ببرد. قیمت هر یک از این دستگاه‌ها حدود چهار تا ۵ هزار دلار است؛ همچنین این شرکت خدمات پشتیبانی بیت کوین را نمی‌فروشد.

هاروی در این باره می‌گوید: ما هنوز وارد این بخش نشده‌ایم که دلیل آن مشکلات معمول است؛ این برنامه تاکید می‌کند خریداران باید مطمئن شوند ماشین با هرگونه قوانین محلی درباره بیت کوین همخوانی دارد.
کشورهای در حال توسعه یکی از اهداف واضح خودپرداز بیت کوین است؛ زیرا میلیون‌ها نفر هنوز حتی حساب بانکی معمول ندارند. هار وی می‌گوید: هنگامی که مردم متوجه می‌شوند تمام چیزی که نیاز دارند استفاده از کیوسک برای انجام فعالیت‌های بانکداری‌شان است؛ در این صورت دیگر نیازی به بانک نداریم.

بنابراین در حالی که غول‌های پرداخت و شرکت‌های کارت تمام تلاش خود را به کار می‌برند (مانند فناوری پرداخت بی تماس) تا پول نقد را از دست مردم خارج کنند و تراکنش‌های بیشتری را از طریق زیرساخت‌های پرداخت مرکزی شده خود انجام دهند، راه اندازی لاموسو نشان می‌دهد که پول نقد هنوز هم می‌تواند نقش مهمی در آینده اقتصاد بازی نماید همان طور که بیت کوین جای خود را بدون هیچ زحمتی باز نموده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

82  −  77  =