جزئیات تشکیل “کارگروه ویژه طلا”

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تشریح توقف روند قاچاق طلا و مصنوعات ساخته شده از کشور گفت: در این رابطه کارگروه ویژه طلا در ستاد با حضور دستگاه های نظارتی تشکیل شده و بر اساس نیاز تصمیم گیری می شود.

به گزارش ریسک نیوز،مهدی ابویی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت قاچاق طلا و مصنوعات ساخته شده در کشور که در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت جهانی و تفاوت قیمت داخل و خارج آن باعث افزایش خروج شمش طلا از کشور شده بود گفت: در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته مشکل در این بخش کم شده است.

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: یکی از دلایل توقف قاچاق شمش طلا از کشور افت قیمت جهانی آن و متعادل شدن بازار در ماه های گذشته است. علاوه بر اینکه با اقداماتی که در مناطق مرزی و مقابله با قاچاق صورت گرفته است نیز در توقف روند قاچاق طلا از کشور تاثیرگذار بوده است.

ابویی خاطر نشان کرد: در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک کارگروه ویژه ای با نام "کارگروه طلا" تشکیل داده ایم که تولیدکنندگان، سازندگان و صادرکنندگان طلا در این کارگروه عضویت دارند و از این طریق با حضور دستگاه های ذیربطی که در این حوزه مسئولیت دارند جلساتی را تشکیل می دهیم و بر اساس شرایط تصمیم گیری می شود.

وی افزود: در این کارگروه علاوه بر بخش های یاد شده، نیروی انتظامی نیز حضور دارد یعنی به عبارتی هم دستگاه های مقابله ای حضور دارند و هم دستگاه های نظارتی که با اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد که با تشکیل کارگروه طلا از نیمه دوم سال گذشته شروع شد توانستیم جلوی قاچاق طلا از کشور را بگیریم.

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: در حال حاضر قاچاق طلا از کشور به حداقل رسیده است که خود به خود یکی از عوامل تاثیرگذار بر متعادل شدن بازار طلا و همچنین کُند شدن روند قاچاق به خارج کشور برابر شدن قیمت ها در بازارهای داخلی و خارجی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

17  −    =  11