آقای وزیر چه خبر از پدیده شاندیز و پول مردم؟

وزیر کشور گفت: سهامداران پدیده شاندیز نگران از بین رفتن سهامشان نباشند.

به گزارش ریسک نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در هشتمین جلسه شورای اجتماعی که در روز شنبه 5 تیر ماه در محل وزارت کشور برگزار شد، در تشریح جزئیات این جلسه گفت: جلسه امروز با حضور همه دستگاه‌های عضو شورای اجتماعی کشور برگزار شد.

 

وی ادامه داد: پس از آخرین نشستی که خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان فرمودند شش ماه بعد گزارش جامعی از عملکرد دستگاه‌ها به صورت فوق‌العاده ارائه شود و سپس تقسیم کار ملی در میان دستگاه‌ها شکل گیرد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه پیرو سخنان معظم‌له اقدامات لازم انجام شد تصریح کرد: به تناسب هر موضوع چند دستگاه‌ اصلی و معین فراهم شد که از میان آنها سه دستگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت مسکن وراه‌ و شهرسازی و سازمان بهزیستی کشور در دستور کار قرار گرفتند.

 

وی اضافه کرد: این سه دستگاه گزارش خود را تا امروز به ما ارائه دادند، نظرات مختلفی در این راستا مطرح شد به دنبال این جلسات شورای اجتماعی مصمم است به طور مرتب کمیته‌های مربوطه را مورد بررسی قرار داده و تمام مصوبات پیگیری شود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مطرح در این نشست موضوع سواحل بود اظهار داشت: پس از اتمام ماه مبارک رمضان سیل مسافران به سمت مناطق شمال کشور گسترش می‌یابد بر این اساس تلاش شد تا در حوزه فرهنگی، اجتماعی و تفریحی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و دستگاه‌های متولی برنامه‌های خود را ارائه کند.

 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات در این راستا بحث ناجیان غریق بود که متأسفانه در سال 94 به دلیل کمبود اعتبارات در پراخت‌ها دچار مشکلاتی بودند اما امروز در سال 95 تلاش داریم تا اعتبارات را تأمین کرده تا با مشکلات روبرو نشویم.

 

وزیر کشور تأکید کرد: همه اعتبارات جاری و خاص برای این موضوع دیده شده و برای اینکه شورای اجتماعی بتواند برنامه را به خوبی پیش ببرد یک ردیف مهمی در بودجه برای این امر در نظر گرفته شده بر این اساس 400 میلیارد تومان برای همه مسائل آسیب‌های اجتماعی کشور در نظر گرفته شده است.

 

رحمانی فضلی اضافه کرد: از میان 400 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده برنامه‌هایی که به تصویب شورای اجتماعی می‌رسد ما حداکثر تا 20 درصد آن را کمک می‌کنیم و پیرو آن 30 میلیارد تومان نیز برای سواحل کشور اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

وزیر کشور همچنین در خصوص آخرین وضعیت پدیده شاندیز گفت: شرکت پدیده شاندیز مستقیما مربوط به وزارت کشور نمی‌شود تاکنون 10 جلسه برای این موضوع برگزار شده است و متأسفانه دولت گذشته هیچ توجهی به پدیده نکرد.

 

وی ادامه داد: این موضوع مد نظر قرار گیرد که سهامداران نگران از بین رفتن سهام خود نباشند چرا که مجموعه دارایی این شرکت به اندازه‌‌ای است که می‌تواند سهام آنان را پرداخت کند. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  4  =  6