جزئیات لو رفتن مشخصات مشترکان یک اپراتور موبایل

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه لو رفتن اطلاعات در ۳ سال پیش منشأ دسترسی غیرمجاز امروز به مشخصات مشترکان ایرانسل بوده، گفت: صبح دیروز از وجود این ربات مطلع شدیم و ایرانسل نیز در پیگیری وزارتخانه، اعلام کرد که تازه در جریان قرار گرفته است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس،محمدرضا فرنقی‌زاد جزئیات فعالیت و محدود شدن ربات تلگرامی منتشر کننده، مشخصات مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: حدود 2 تا 3 سال پیش اطلاعات تعداد مشترکان زیادی از ایرانسل لو رفت که این موضوع همان زمان در فضای مجازی منتشر شد.

وی ادامه داد: اخیراً شخصی طبق اطلاعات لو رفته 3 سال پیش، ربات تلگرامی راه‌اندازی کرده بود که با ارائه شماره تلفن، مشخصات دارنده سیمکارت ارائه می‌شد.

فرنقی‌زاد تصریح کرد: بنابراین از آنجا که این اطلاعات مربوط به 3 سال پیش بوده، اطلاعات همه مشترکان را شامل نمی‌شد.

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: صبح روز جمعه از وجود چنین رباتی مطلع شدیم و بعد از 2-3 ساعت با درخواست وزارت ارتباطات، ربات مسدود شد.

فرنقی‌زاد در پاسخ به این سوال که این ربات چه مدت فعال بوده و اطلاعات چه تعداد از مشترکان مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته، اظهار بی اطلاعی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که اپراتور ایرانسل چه اقدامی در این باره انجام داده، گفت: صبح جمعه که از موضوع مطلع شدیم موضوع را از ایرانسل پیگیری کردیم و آنها گفتند که تازه در جریان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ایرانسل از طریق پلیس فتا پیگیر این موضوع است، زیرا این موضوع به برند اپراتور لطمه می‌زند و برای بخش خصوصی برند مهم است.

فرنقی‌زاد تأکید کرد: وجود این ربات تلگرامی تنها درباره اپراتور ایرانسل بوده و درباره دیگر اپراتورها مصداق ندارد.

به گزارش فارس، صبح جمعه وزارت ارتباطات به طور همزمان از وجود ربات تلگرامی با کارکرد، ارائه مشخصات مشترکان ایرانسل و مسدود شدن این ربات خبرداد.

حدود 3 سال پیش رسانه‌ها خبر لو رفتن بخشی از اطلاعات دیتا بیس اپراتور دوم تلفن همراه را منتشر کردند که همین اخبار غیر رسمی حجم این اطلاعات را شامل حدود 15 تا 20 میلیون مشترک اعلام کرد.

آن زمان این اطلاعات با قیمتی حدود 5 تا 30 میلیون تومان بفروش رسید.

ربات تلگرامی منتشر کننده اطلاعات مشترکان ایرانسل MTN Pro Bot@ بوده که اکنون مسدود شده است.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

98  −    =  94