الزام لحاظ معاینه فنی خودرو در قوانین بیمه شخص ثالث

دلخوش با بیان اینکه کاهش تصادفات یکی از مهمترین اقدامات در حل مشکلات مردم است، گفت: معاینه فنی یکی از اهرم‌هایی است که می‌تواند درصد خطر پذیری در بروز تصادفات را کاهش دهد از این رو باید اهمیت انجام معاینه فنی خودرو از سوی شهروندان درک شود.

به گزارش ریسک نیوز،سید کاظم دلخوش در نشستی که در مرکز مکانیزه معاینه فنی بیهقی با حضور مدیران این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: قوانین بیمه شخص ثالث به طور قطع و یقین از مواردی که سبب کاهش ریسک تصادفات می‌شود حمایت می‌کند، لذا ضرورت دارد انجام معاینه فنی خودرو که نقش اساسی در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی دارد، در قوانین بیمه شخص ثالث لحاظ شود.

معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: با توجه به افزایش روز افزون خودروها، کیفیت نازل برخی خودورها،‌ شرایط اقلیمی و نوع جاده‌ها که در بروز تصادفات نقش مستقیم دارند، لازم است که بیش از این برای تامین ایمنی و حفظ جان مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده نزدیک به یک چهارم از تصادفات، ناشی از نقص فنی خودروهاست، تاکید کرد: برهمین اساس باید در جهت کنترل نقص فنی خودروها تلاش مضاعف کنیم که بدون تردید معاینه فنی مهمترین اهرمی است که در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند.

معاون نظارت بیمه مرکزی خاطر نشان کرد: وجود بیش از 20 هزار کشته ناشی از تصادفات رانندگی سبب شده است که مشکلات زیادی برای خانواده‌های حادثه دیده و بازماندگانشان به وجود آید که از جمله آن بزه‌کاری‌های اجتماعی است، بنابراین بنده از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شوراهای اسلامی شهر تقاضا دارم نسبت به اصلاح قوانین و ارتقای فرهنگ ایمنی مرتبط با موضوع معاینه فنی بیش از پیش اهتمام ورزند.

وی افزود: مجلس برای رفاه حال مردم چندسال پیش مدت معافیت از معاینه فنی خودروهای نو را از دو به پنج سال افزایش داد اما با توجه وضعیت جاده‌ها و آب‌و هوایی کشور خصوصا در برخی استان‌ها استهلاک بسیار بالاست، بنابراین معتقدم که این معافیت از پنج سال باید کاهش یابد و مردم مجاب شوند که برای امنیت خانواده خود نسبت به معاینه فنی خودرو زودتر اقدام کنند.

دلخوش در پایان اذعان کرد: بیمه مرکزی یک نهاد حاکمیتی است که طبیعتا باید از اهرم‌های مناسبی در جهت کاهش مشکلات اجتماعی مردم برخوردار باشد به همین دلیل باید معاینه فنی در قوانین بیمه شخص ثالث لحاظ شود.

به گزارش ایسنا، مفید امینی – مدیرکل نظارت فنی بیمه مرکزی – نیز در این نشست اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم مدیران معاینه فنی از این پس در کار گروه‌های تخصصی که با حضور نمایندگان تمام شرکت‌های بیمه‌ای برگزار می‌شود، حضور داشته باشند تا دیدگاه‌های کارشناسی این مدیران به سمع و نظر نمایندگان بیمه برسد.

وی افزود: اجرای طرح الزام صدور بیمه شخص ثالث با داشتن معاینه فنی، یک تعامل دو سویه است و تمامی وسایل حمل و نقل موتوری را شامل می‌شود و در نهایت با افزایش ایمنی تردد، شهروندان برنده نهایی خواهند بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +  2  =