مشکلات بیمه ها در دوره پسابرجام حل نشد

مدیر بیمه های اتکایی بیمه معلم تاکید کرد که با وجود اجرایی شدن برجام، هنوز شرکتهای بیمه به صورت روشن، شفاف و راحت نمی توانند ریسک هایشان را به بیمه گران بین المللی منتقل کنند.

به گزارش ریسک نیوز  از روابط عمومی بیمه معلم، فرشته رجوانی با بیان این که در پسابرجام تغییر چندانی در شرایط بیمه گران به وجود نیامده است، اظهار کرد: بیمه گران اروپائی هنوز اجازه ندارند با بازار ایران کار کنند و بیمه گرانی خارجی که ما با آنها کار می کنیم، اغلب بروکرهای منطقه هستند.
به گفته مدیر بیمه های اتکایی بیمه معلم، در دوران تحریم برخی ریسک ها که به دلیل ماهیتشان می بایست به خارج واگذار شود، در داخل واگذار شد و چانچه صنعت با زیان سنگینی مواجه می شد، بدون شک اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار می داد.

رجوانی تاکید کرد: بی تردید به محض اینکه مسائل مرتبط با برجام و انتقال ارز به صورت شفاف حل شود، این نوع از ریسک ها به بازارهای بین المللی واگذار می شود.

وی در پاسخ به این سوال که بیمه معلم برای حل مشکلات این بخش چه اقداماتی انجام داده است، گفت: ما هم مانند سایر شرکتهای بیمه با بروکرهای خارجی مذاکرات زیادی داشته ایم، از نقطه نظرات و مواضع آنها آگاهیم و در این راستا سهم بیشتری از قرارداد مازاد خسارتمان را به بیرون از کشور واگذار کرده ایم.
به گفته رجوانی، بیمه معلم در فرصت مناسب که شرایط آماده تر شود و مسائل مرتبط با برجام و انتقال ارز به صورت روشن حل شود، با احتیاط، بخش دیگری از پرتفوی خود را بازار بین الملل واگذار خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  4  =  3