آگهی اعطای پروانه ارزیابی خسارت بیمه ای (دوره دوازدهم) در زمینه های تخصصی اتومبیل و درمان

از سوی بیمه مرکزی منتشر شد

متقاضیان حائز شرایط آیین نامه تنظیم امور ارزیابی خسارت بیمه ای (شماره ۸۵)، برای دریافت اطلاعات و ثبت نام الکترونیکی صرفاً در زمینه¬های تخصصی اتومبیل و درمان می توانند از تاریخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۹ لغایت ۱۳۹۵/۰۴/۳۰به سایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران www.centinsur.ir مراجعه نمایند.

به گزارش ریسک نیوز و به نقل از کانال بیمه مرکزی ، بیمه مرکزی ج.ا.ایران در اجرای بند ۵ ماده ۱۷ قانون تأسیس بیمة مرکزی ایران و بیمه گری و بر اساس آیین‎نامه تنظیم امور ارزیابی خسارت بیمه ای (شماره ۸۵) مصوب شورای عالی بیمه و مقررات مکمل‎ آن، به منظور بهره مندی از نیروهای متخصص و کارآمد در جهت تعمیم و گسترش بیمه و پیشبرد عرضة خدمت و فعالیت‎های بیمه ای، به متقاضیان واجد شرایط طبق آیین نامه مذکور پروانة فعالیت ارزیابی خسارت بیمه ای اعطاء می‎نماید.
تعریف ارزیاب خسارت بیمه‎ای موضوع ماده ۱ آیین نامه: ارزیاب خسارت بیمه ای شخص حقیقی یا حقوقی مستقلی است که دارای پروانه ارزیابی خسارت بیمه ای از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و مجاز به بررسی و تحقیق در مورد علت بروز حادثه و تحقق خسارت، تعیین مقدار خسارت و تشخیص میزان تعهد بیمه‎گر طبق شرایط بیمه نامه و نیز مذاکره برای تعدیل و تسویه خسارت بیمه ای می باشد.

برای دریافت پروانه ارزیابی خسارت بیمه ای متقاضیان باید واجد شرایط زیر باشند:
شرایط عمومی متقاضیان:
۱. تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران؛
۲. عدم اعتیاد به مواد مخدر به تأیید مراجع ذیربط؛
۳. انجام خدمت وظیفه عمومی و یا ارائه کارت معافیت دائم برای آقایان؛
۴. داشتن حداقل ۲۵ سال سن؛
۵. نداشتن سوء شهرت؛
۶. نداشتن سوء پیشینة کیفری و سابقة ارتکاب یا معاونت در یکی از جرائم ارتشاء، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، جعل و تزویر ، تدلیس، پولشویی، تبانی و یا مداخله در معاملات دولتی و اخلال در نظام اقتصادی و جرایم موضوع مادة ۶۴ قانون تأسیس بیمة مرکزی ایران و بیمه‎گری؛

شرایط اختصاصی متقاضیان:
۱. داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس (مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)؛
۲. داشتن‌ حداقل سه سال سابقة کار مفید در ارزیابی و کارشناسی‌خسارت در زمینه‌تخصصی مورد تقاضا به‌ تشخیص بیمة مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برای دارندگان مدرک معتبر تحصیلی حداقل لیسانس؛
۳. دارندگان مدارک تحصیلی معتبر دیپلم و فوق دیپلم با حداقل ۱۵سال سابقه کار مفید در ارزیابی و کارشناسی خسارت در زمینه تخصصی مورد تقاضا؛
۳. موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری تخصصی بیمة مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛
۴. گذراندن دوره آموزشی تخصصی و توجیهی طبق دستورالعمل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

نحوه تهیه گواهی سابقه کار :
متقاضیان محترم، در اجرای بند ۸ یا تبصره های ۱ و ۲ ماده ۳ آیین نامه تنظیم امور ارزیابی خسارت بیمه ای (شماره ۸۵) باید گواهی سابقه کار مفید خود را فقط برمبنای فرم زیر تهیه نموده و سپس آن را در زمان ثبت نام الکترونیکی در سامانه سنهاب بارگذاری نمایند.

گواهی سابقه کار آقا/خانم………………….
گواهی می شود در اجرای ماده ۳ آیین نامه تنظیم امور ارزیابی خسارت بیمه ای مصوب شورای عالی بیمه (شماره ۸۵) آقای/خانم ………………. فرزند……….. با شماره ملی ………………… از تاریخ ……………………. تا تاریخ …………………… جمعاً به مدت ………… سال دارای سابقه کار ارزیابی و کارشناسی خسارت مفید در زمینه تخصصی ……………………… می باشد.

مرجع صادرکننده گواهی: اداره کل امور اداری

تذکرات:
۱. هر متقاضی صرفاً مجاز به ثبت نام در یک رشته‎ تخصصی می‎باشد.
۲. به گواهی سابقه کار، صادره از سوی شعب و مراکز استان شرکت های بیمه ترتیب اثر داده نمی شود.
۳. مرجع رسمی اطلاع رسانی¬آزمون، سایت بیمه مرکزی ج.ا.ایران www.centinsur.ir می باشد لذا متقاضیان باید به منظور اطلاع از وضعیت خود، بصورت هفتگی به سایت مذکور مراجعه نمایند.
۴. نظر به اهمیت الزامات مندرج در ماده ۷ آیین نامه شماره ۸۵ شورای عالی بیمه و تبصره (۱) این ماده مفاد آن موکداً به شرح زیر یادآوری می شود:
" اعضاء هیئت مدیره، مدیر عامل یا کارمند شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و ساعتی) موسسات بیمه، بیمه‌مرکزی، نمایندگان حقوقی بیمه، دلالان رسمی حقوقی بیمه، دفاتر ارتباطی و یا سایر ارزیابان خسارت بیمه‌ای حقوقی و همچنین نمایندگان بیمه حقیقی و دلالان رسمی بیمه حقیقی نمی‌توانند ارزیاب خسارت بیمه‌ای حقیقی یا موسس و عضو موسسه غیر تجارتی ارزیابی خسارت بیمه‌ای یا مدیر عامل، عضو هیات مدیره، مسئول شعبه و کارمند ارزیابان خسارت بیمه‌ای حقوقی باشند.
تبصره ۱ ماده ۷- ارزیاب خسارت بیمه‌ای حقیقی یا موسس و عضو موسسه غیر تجارتی ارزیابی خسارت بیمه‌ای یا مدیر عامل، عضو هیات مدیره، مسئول شعبه و کارمند ارزیابان خسارت بیمه‌ای حقوقی نمی¬توانند سهامدار عمده (بیش از ۵ درصد) موسسات بیمه، نمایندگی بیمه حقوقی، دلال رسمی بیمه حقوقی و نیز سایر ارزیابان خسارت بیمه‌ای حقوقی باشند.

مواد آزمون:
۱. مجموعه قوانین و مقررات بیمه های بازرگانی
۲. اصول و کلیات بیمه های بازرگانی
۳. آیین نامه های ذیربط شورای عالی بیمه
۴. فرایند ارزیابی خسارت بیمه ای
۵. سایر مهارتهای لازم در ارزیابی خسارت در زمینه تخصصی مورد تقاضا
توضیح: از شرکت کنندگان در آزمون کتبی که حد نصاب نمرة حداقل نمره ۶۰ از ۱۰۰ را کسب نمایند، برای انجام مصاحبه تخصصی دعوت بعمل خواهد آمد.

نحوه و ضوابط ثبت نام:
نحوه و مهلت ثبت نام: متقاضیان برای ثبت نام باید به صورت اینترنتی از تاریخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۹ لغایت ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ به سایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به آدرس www.centinsur.ir مراجعه نمایند.
– ثبت نام به صورت مراجعه حضوری به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.
تاریخ آزمون کتبی: آزمون کتبی در تاریخ ۱۳۹۵/۰۵/۲۸ رأس ساعت ۹ صبح برگزار می شود و متقاضیان واجد شرایط می توانند جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وآگاهی از مکان برگزاری آزمون از روز ۱۳۹۵/۰۵/۲۳ لغایت ۱۳۹۵/۰۵/۲۷ به سایت مذکور مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است وجه ثبت نام به مبلغ ۳۰۰.۰۰۰ ریال می باشد که از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی و با داشتن رمز دوم امکان پذیر می باشد.
ضمناً به مدارکی که ناقص باشد ترتیب اثر داده نمی شود و وجه پرداختی مسترد نخواهد شد.
"جهت ثبت نام از تاریخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۹ اینجااینجا را کلیک کنید"

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  59  =  69