تشریح آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی

سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت گفت: پرونده سعید مرتضوی به دادگاه واصل شده ولی هنوز تعیین وقت نگردیده است.

به گزارش ریسک نیوز،قاضی حسینی سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت در جمع خبرنگاران و در حاشیه برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات متعرضین به سفارت عربستان در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی مدیرعامل سابق تامین اجتماعی گفت: پرونده سعید مرتضوی به دادگاه واصل شده ولی هنوز تعیین وقت نگردیده است.

قاضی حسینی در رابطه با پرونده متعرضین به سفارت عربستان گفت: پرونده‌ای که در این مجتمع مطرح و به شعبه 1060 ارجاع شده در رابطه با 21 نفر از افرادی است که کیفرخواست آنها به این مجتمع ارسال شده است که البته در جلسه امروز دادگاه از این تعداد اکثرا حضور داشته و تعدادی نیز وکیل خود را به دادگاه معرفی کرده بودند.

وی گفت: اتهاماتی که نسبت به این افراد در کیفرخواست بیان شده است عبارتست از اخلال در نظم عمومی از طریق جنجال و تجمع غیر قانونی و مشارکت در تخریب عمدی اموال سفارت عربستان که البته بعضی یک اتهام و بعضی هر دو اتهامات را داشته اند.

سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت در خصوص اینکه آیا این آخرین  جلسه است یا خیر گفت: به خاطر تعداد زیاد افراد و پایان وقت اداری که بتوانیم در یک جلسه به همه رسیدگی کنیم، رسیدگی به این پرونده قطعا در یک جلسه مقدور نیست و قطعا رسیدگی دیگری وجود دارد که زمان آن را قاضی تعیین می کند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در ارتباط با این موضوع پرونده برای پرسنل ناجا نیز تشکیل شده است، گفت: چیزی که برای ما ارسال شده درباره متعرضین به سفارت عربستان است، درباره نیروی انتظامی در  حال حاضر پرونده‌ای نداریم.

حسینی در رابطه با سئوالی مبنی بر اینکه چرا دادگاه کارکنان دولت به این پرونده رسیدگی می کند؟ گفت: در حوزه قضایی تهران با توجه به گستردگی زیادی که دارد مجتمع های زیادی ایجاد شده است و ارسال این پرونده به این دادگاه به نوعی تقسیم کار است و حتما نباید افراد کارمند دولت باشند. این مجتمع از مجتمع های واقع در تهران است و تقسیم کار باعث رسیدگی این پرونده بوده است.

سرپرست  مجتمع قضایی کارکنان دولت در خصوص نحوه انعکاس خبری این پرونده گفت: بر اساس قانون نمی توان اسامی افراد را منتشر کرد و فقط می توان تعداد آن،‌ نوع اتهامات آنها و کلیات اینچنینی را منعکس کرد.

وی همچنین درباره پرونده های فیش های حقوقی که گفته شده است به دادگاه کارکنان ارسال شده است یا خیر؟ گفت: در حال حاضر چیزی برای اینجا ارسال نشده است و اگر هم سازمان بازرسی گزارشی ارسال کرده باشد به دادسرا رفته است.

رئیس مجتمع قضایی کارکنان دولت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه رئیس سازمان ثبت گفته است که پرونده سردفتر متخلف پرونده بابک زنجانی به دادگاه کارکنان دولت ارسال شده است، گفت: پرونده به دادگاه کارکنان دولت ارسال شده است اما از شعبه رسیدگی به آن مطلع نیستم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  21