توافق بانک مرکزی و سازمان حسابرسی بر سر صورت های مالی بانک ها

مدیرکل نظارت بر بانکها و موسسه های اعتباری بانک مرکزی از توافق این بانک با وزارت اموراقتصادی و دارایی و سازمان حسابرسی برای رسیدگی به صورتهای مالی و چگونگی ارایه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی و ابلاغ اجرای مفاد آن به بانکهای عامل خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،«عباس کمرئی» سه شنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس این توافق نامه، همه موسسه های اعتباری موظفند صورتهای مالی ابلاغی موضوع بخشنامه 25 بهمن سال 94 بانک مرکزی را حداکثر تا تاریخ 30 مردادماه امسال، همراه با رسیدگی و اظهار نظر حسابرس در اختیار بانک مرکزی قرار دهند.

وی گفت: براساس این توافق نامه، ضرورت دارد حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوطه، صورتهای مالی موسسه اعتباری تحت حسابرسی خود را طبق استانداردهای حسابرسی ایران که از سوی سازمان حسابرسی تعیین شده و نیز برمبنای الزامات بانک مرکزی، مورد رسیدگی و اظهار نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد که این صورتهای مالی، در مجامع عمومی موسسه های اعتباری، مبنای تصمیم گیری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، این توافق نامه را بانک مرکزی به مدیران عامل بانکهای مربوطه ابلاغ و تاکید کرده که تا پایان وقت اداری شنبه 16مردادماه فرصت دارند، نسبت به ارائه برنامه جدید برگزاری مجمع عمومی به بانک مرکزی، براساس صورتهای مالی حسابرسی شده در این توافق، اقدام کنند.

این ابلاغیه به بانکهای صادرات، ملت، تجارت، سینا، رفاه کارگران، کشاورزی، پست بانک، صنعت و معدن، ملی، سپه، مسکن، توسعه تعاون و توسعه صادرات ارسال شده است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  6  =  1