زیردریایی‌های اتمی روسیه آماده حمله به منافع آمریکا و ناتو

کارشناسان نظامی غربی از شکل‌گیری یگان قدرتمندی از زیردریایی‌های هوشمند روسیه برای حمله به ناتو در صورت لزوم خبر دادند.

زیر دریایی یوری دولگورکی روسیه

«آندرو متریک» از تحلیلگران ارشد اندیشکده مطالعات راهبردی و بین‌الملل در این زمینه گفت: «روسیه زیر دریایی‌های بسیار کوچک هسته‌ای را عملیاتی کرده که قادرند هزاران متر به اعماق دریا بروند. شما استقرار مخفیانه‌ چنین زیر دریایی‌ها را در اعماق آب‌ها تصور کنید. این نیروها نه از سوی نیروی دریایی روسیه بلکه از سوی یگانی جداگانه در وزارت دفاع این کشور هدایت می‌شوند. »

وی در ادامه گفت: «در حالی‌که این ناوگان زیردریایی به بزرگی زرادخانه عظیم روسیه نیست،اما بر اساس گزارش‌ها این زیردریایی‌های جدید بسیار آرام‌تر از نمونه‌های قبلی حرکت کرده و می‌توانند به عمق بیشتری از دریا بروند. این زیردریایی‌های اتمی مجهز به ابزارهای لازم و پیشرفته برای جنگ الکترونیکی و موشک‌های برد بلند کروز و مین هستند.»

«جری هندریکس» ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکا  و تحلیلگر ارشد اندیشکده «آمریکای نوین»  در گفت‌و‌گو با نشریه «بریکینگ دیفنس» گفت: «در حالی‌که کرملین درحال افزایش قدرت آتش آبی و خاکی خود است، تعداد زیردریایی‌های آمریکا رو به کاهش نهاده است. هرچند که نیروی دریایی سلطنتی انگلیس با افت کمتری مواجه شده است، اما نیروی دریایی آمریکا نیاز به سرمایه گذاری مجدد بر قابلیت‌های دفاعی خود دارد و در غیر اینصورت با خطر سقوط و نابودی از سوی قدرت زیردریایی‌های پیشرفته پوتین مواجه خواهد شد.ما با توجه به احیا مجدد قدرت زیر دریایی روسیه در جایگاه بدی قرار داریم.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

96  −  93  =