طلا گران شد

قیمت هر اونس طلا امروز با حدود ۰.۴ درصد افزایش به ۱۳۳۹ دلار و ۱۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه تا ۱.۳ درصد رشد داشت و به ۱۳۵۵ دلار و ۸۰ سنت رسید

به گزارش ریسک نیوز به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای ضعیف از میزان خرده فروشی در آمریکا احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در این کشور را پایین آورده، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با حدود 0.4 درصد افزایش به 1339 دلار و 12 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه تا 1.3 درصد رشد داشت و به 1355 دلار و 80 سنت رسید، اما در پایان معاملات روزانه به دلیل برداشت سودهای صورت گرفته با اندکی کاهش قیمت مواجه شد.
قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد افزایش به 1345 دلار و 80 سنت رسید.
میزان خرده فروشی ها در بازار آمریکا در ماه جولای به شکل غیرمنتظره ای ثابت ماند، زیرا شهروندان آمریکایی خرید لباس و سایر کالاها را کاهش دادند. این کاهش هزینه کرد مصرف کنندگان می تواند احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در سه ماهه سوم سال را کاهش دهد.
هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «آمارهای کلان اقتصاد آمریکا بسیار ضد و نقیض است و احتمال افزایش نرخ بهره قبلا تاثیر خود را بر قیمت طلا گذاشته است.»
وی افزود: «عرضه طلا دارد برمی گردد، اما تقاضای کلی قوی نیست. فعلا ما به عامل سرعت بخش بیشتری نیاز داریم تا تقاضا برای سرمایه گذاری را بالا ببرد و تاثیر افزایش عرضه طلا را خنثی نماید.»
دلار روز دوشنبه تحت تاثیر آمارهای ضعیف از میزان خرده فروشی در موضع تدافعی قرار گرفت.
تقویت ارزش دلار موجب تضعیف اشتها برای خرید طلا می شود، زیرا موجب گران تر شدن فلز زرد برای دارندگان ارزهای غیردلاری می شود.
سم لافلین، تحلیلگر بازار طلا گفت: «تعطیلات تابستانی در نیمکره شمالی نیز در کاهش تقاضا برای طلا تاثیرگذار بوده است…. ما انتظار نداریم قیمت طلا در کوتاه مدت از محدوده 1330 تا 1360 دلاری فراتر برود.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  1