ضرورت حضور و فعالیت شرکت های بیمه در لینکدین

لینکدین به عنوان شبکه اجتماعی شرکت ها، افراد شاغل وحرفه ای از وجهه بسیار مناسبی در جامعه بین المللی برخوردار می باشد. این وجهه تا حدی است که افرادی مانند بیل گیتس و باراک اوباما نیز در آن حضوری فعال دارند. همچنین، تمام شرکت های بیمه معتبر بین المللی از جمله: Munich Re Group، Alliance و AXA نیز در لینکدین حضوری فعال دارند.

در ایران نیز این شبکه اجتماعی در بین شاغلین از محبوبیت بالایی برخودار است. اگرچه این محبوبیت در حال حاضر به مانند بقیه دنیا نمی باشد، ولی با توجه به زیرساخت های مناسب لینکدین، رفته رفته این شبکه اجتماعی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در بین شاغلین در ایران می شود.  در صنعت بیمه نیز، مدیران عامل چندین شرکت بیمه و برخی مدیران ارشد شرکت های بیمه در این شبکه اجتماعی حضور دارند.
این پتانسیل بالای لینکدین، ضرورت حضور فعال شرکت های بیمه را در این شبکه اجتماعی ایجاب می کند.

حضور کافی نیست، تولید و انتشار محتوا نیز الزامی است
حضور و دارا بودن صفحه در لینکدین کافی نیست. شبکه های اجتماعی به عنوان راهی نوین برای برقراری ارتباط با مشتری شناخته می شوند. برای استفاده حداکثر از این مزیت، شرکت های بیمه می بایست نسبت به تولید و انتشار محتوا در لینکدین اقدام کنند.
فعالیت و حضور در لینکدین شامل منافع بسیاری برای شرکت های بیمه که در زیر توضیح داده می شود:

حضور بیمه گذاران
کسی که شاغل نیست و یا برنامه ای برای شاغل بودن ندارد، توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند و نمی تواند مشتری شرکت بیمه باشد. در مقابل، شاغلین گروه اصلی مشتریان شرکت های بیمه می باشند. حضور شاغلین به عنوان بیمه گذران بالقوه و بالفعل در لینکدین، موقعیتی استثنایی را برای شرکت های بیمه فراهم می کند تا با مشتریان خود در ارتباط بمانند.

برندسازی داخلی (Internal Branding) برای مدیران، کارکنان، نمایندگان و سهامداران شرکت بیمه
برندسازی داخلی ازجمله فعالیت هایی است که شرکت های بیمه برای افزایش وفاداری مدیران، کارکنان، نمایندگان و سهامداران انجام می دهند. حضور و فعالیت در لینکدین می تواند در این فعالیت مهم نقشی بسیار اثربخش داشته باشد.

جذب نیرو
جذب نیرو همیشه از جمله دغدغه های مدیران هر شرکتی می باشد. آگهی های گران قیمتی که برای جذب نیرو به سایت ها وموسسات کاریابی سپرده می شود، نشان دهنده این اهمیت است.
یکی از کارکردهای بسیار مهم لینکدین جذب نیرو می باشد. بدین صورت که بعضی افراد برای در جریان قرار گرفتن از آخرین خبرهای استخدامی مربوط به شرکت بیمه، صفحه آن شرکت را در لینکدین دنبال می کنند. با انتشار آگهی جذب نیرو در صفحه شرکت بیمه در لینکدین، این افراد به راحتی و در اسرع وقت می توانند اعلام آمادگی کنند. آگهی جذب نیرو در صفحه شرکت بیمه در لینکدین علاوه بر اثربخشی بالا، رایگان نیز می باشد.

معیاری از محبوبیت و اعتبار داخلی و بین المللی شرکت بیمه
تعداد دنبال کننده های شرکت های بیمه در لینکدین می تواند به عنوان معیاری از محبوبیت و اقبال جامعه نسبت به آن شرکت بیمه باشد. کارجویان و سرمایه گذاران داخلی و بین المللی می توانند این معیار را درتصمیم گیری های خود مدنظر قرار دهند.

یک تهدید برای شرکت های بیمه ای که صفحه رسمی در لینکدین ندارند
در صورتی که شرکت بیمه ای صفحه ای رسمی در لینکدین نداشته باشد، امکان این وجود دارد که شخص حقیقی به جای شرکت بیمه، صفحه آن شرکت را در لینکدین بسازد. در این صورت کارکنان، نمایندگان، مخاطبین و علاقه مندان آن شرکت بیمه، به صورت اشتباه صفحه جعلی را دنبال خواهند کرد.
در این حالت، حتی در صورتی که شرکت بیمه در آینده وارد لینکدین شود، عده ای از مخاطبین اصلی خود را به اشتباه به صفحه جعلی باخته است. همچنین، حتی بعد از راه اندازی صفحه اصلی شرکت بیمه در لینکدین، برخی از نمایندگان، کارکنان و بازاریابان آن شرکت، همواره به اشتباه صفحه جعلی را دنبال خواهند کرد.
صفحه جعلی که توسط شرکت بیمه اداره نمی شود بعدها می تواند به صورت های مختلف مورد سوء استفاده افراد جاعل قرار گیرد.
 
صفحه بیدبرگ در لینکدین
صفحه بیدبرگ در لینکدین محبوب ترین صفحه بیمه ای ایرانی در این شبکه اجتماعی می باشد. پست های بیدبرگ با استفاده از تکنیک های بازاریابی شبکه اجتماعی لینکدین به بیش از سی هزار نفر نمایش داده می شود.
از طریق لینک زیر می توانید در لینکدین عضو شده و صفحه بیدبرگ را دنبال کنید
https://www.linkedin.com/company/bidbarg

نویسنده: حسین حسینی تبار / مدیر ارشد اجرایی بیدبرگ

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  6  =  13